‘Autofabrikanten op schema met invoering WLTP 2’

Maarten Maarten
• Laatste update:
Wellicht zijn sommige uitvoeringen van de VW Crafter komend jaar niet leverbaar door de WLTP-II (foto: VW)

Per 21 september worden de meeste eisen uit de WLTP 2nd act bindend. Dat is een verdere aanscherping van de WLTP-eisen. Volgens website Automotive News Europe zijn vrijwel alle autofabrikanten klaar voor de nieuwe eisen. Het lijkt er volgens de site op dat enkel de VW Crafter begin 2020 niet in alle uitvoeringen leverbaar zal zijn. Autofabrikanten zeggen dat de WLTP-II niet leidt tot verdere verhoging van de CO2-uitstoot.  De overgang van de NEDC naar de WLTP leidde vorig jaar tot een hogere gemeten CO2-uitstoot, constateerde TNO. Daarmee is de bpm op nieuwe auto’s ook gestegen.

De 2nd act is sinds 1 januari dit jaar de voorgeschreven testmethode voor autofabrikanten. Vanaf 1 september moeten alle nieuw toegelaten automodellen aan deze eisen voldoen. Vorig jaar leidde de invoering van de strengere WLTP-normen tot grote problemen bij diverse autofabrikanten. De invoering leidde ook tot een duidelijke piek in de verkoop- en leaseregistraties voor 1 september 2018, en een daling daarna.

Lees verder op Automotive Management.

‘Autofabrikanten op schema met invoering WLTP 2’ | Fleet&Mobility

‘Autofabrikanten op schema met invoering WLTP 2’

Maarten Maarten
• Laatste update:
Wellicht zijn sommige uitvoeringen van de VW Crafter komend jaar niet leverbaar door de WLTP-II (foto: VW)

Per 21 september worden de meeste eisen uit de WLTP 2nd act bindend. Dat is een verdere aanscherping van de WLTP-eisen. Volgens website Automotive News Europe zijn vrijwel alle autofabrikanten klaar voor de nieuwe eisen. Het lijkt er volgens de site op dat enkel de VW Crafter begin 2020 niet in alle uitvoeringen leverbaar zal zijn. Autofabrikanten zeggen dat de WLTP-II niet leidt tot verdere verhoging van de CO2-uitstoot.  De overgang van de NEDC naar de WLTP leidde vorig jaar tot een hogere gemeten CO2-uitstoot, constateerde TNO. Daarmee is de bpm op nieuwe auto’s ook gestegen.

De 2nd act is sinds 1 januari dit jaar de voorgeschreven testmethode voor autofabrikanten. Vanaf 1 september moeten alle nieuw toegelaten automodellen aan deze eisen voldoen. Vorig jaar leidde de invoering van de strengere WLTP-normen tot grote problemen bij diverse autofabrikanten. De invoering leidde ook tot een duidelijke piek in de verkoop- en leaseregistraties voor 1 september 2018, en een daling daarna.

Lees verder op Automotive Management.