Tesla Model 3 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar

Jesse Busser Jesse Busser
• Laatste update:
Tesla wint ook de tweede editie van EV van het jaar.

Tesla heeft voor het tweede jaar op rij de verkiezing EV van het Jaar gewonnen. De model 3 wist 311 van de maximaal 360 te behaalde punten binnen te halen. De Hyundai Ioniq en Renault Zoe werden respectievelijk tweede en derde met 286 en 276 punten.

De award voor EV van het Jaar 2020 werd gisteravond uitgereikt bij het evenement van de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR). Dit jaar was de tweede editie van de verkiezing. Vorig jaar won eveneens een Tesla, de Model X.

Testen

Bij de verkiezing werden 23 verschillende EV’s getest op een achttal eigenschappen, zoals range, laadsnelheid, beschikbaarheid, trekgewicht, verkoopaantallen, verkoopprijs, rijeigenschappen en gebruiksgemak. Aan de verschillende criteria zitten ook andere wegingen, laadsnelheid weegt bijvoorbeeld zwaarder dan verkoopaantallen. De jury bestond uit: Damiaan Hage (Autoweek), Bart Fick (Eneco eMobility), Joeri van Dam (leaseautojournalist) en Martin Huisman (Bestuurslid VZR).

Tesla Model 3

“Over de hele breedte is de Model 3 een sterke propositie”, volgens Jan van Delft, voorzitter van de VZR. “De enorme salesaantallen hebben laten zien dat de auto in trek is bij de consument. Het is een sterke auto op het gebied van laadsnelheid, comfort en prijsstelling.”

Tesla Model 3 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar | Fleet&Mobility

Tesla Model 3 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar

Jesse Busser Jesse Busser
• Laatste update:
Tesla wint ook de tweede editie van EV van het jaar.

Tesla heeft voor het tweede jaar op rij de verkiezing EV van het Jaar gewonnen. De model 3 wist 311 van de maximaal 360 te behaalde punten binnen te halen. De Hyundai Ioniq en Renault Zoe werden respectievelijk tweede en derde met 286 en 276 punten.

De award voor EV van het Jaar 2020 werd gisteravond uitgereikt bij het evenement van de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR). Dit jaar was de tweede editie van de verkiezing. Vorig jaar won eveneens een Tesla, de Model X.

Testen

Bij de verkiezing werden 23 verschillende EV’s getest op een achttal eigenschappen, zoals range, laadsnelheid, beschikbaarheid, trekgewicht, verkoopaantallen, verkoopprijs, rijeigenschappen en gebruiksgemak. Aan de verschillende criteria zitten ook andere wegingen, laadsnelheid weegt bijvoorbeeld zwaarder dan verkoopaantallen. De jury bestond uit: Damiaan Hage (Autoweek), Bart Fick (Eneco eMobility), Joeri van Dam (leaseautojournalist) en Martin Huisman (Bestuurslid VZR).

Tesla Model 3

“Over de hele breedte is de Model 3 een sterke propositie”, volgens Jan van Delft, voorzitter van de VZR. “De enorme salesaantallen hebben laten zien dat de auto in trek is bij de consument. Het is een sterke auto op het gebied van laadsnelheid, comfort en prijsstelling.”