Xbus bezorgt Fleet&Mobility-event wereldprimeur

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
De Xbus kan verschillende gedaanten aannemen. (Foto: Xbus)

Electric Brands, leverancier van elektrische vervoermiddelen, presenteert op het Future Fleet&Mobility Event (FFME) twee nieuwe modellen van de Xbus, een soort ’transformervoertuig’ voor stadslogistiek. Dat bevestigt Berend Jan Hoekman aan Automotive. Hij is met zijn bedrijf GWI Electric Vehicles de Nederlandse importeur. Welk model – naast de Open – nog meer wordt gepresenteerd, wil hij nog niet prijsgeven. “Het betreft een wereldprimeur”, aldus Hoekman.

Dealernetwerk

De Xbus is een elektrisch voertuig dat volgens de fabrikant binnen tien minuten is om te bouwen in negen verschillende varianten: van camper of een bestelbus tot en met een personenbus. Hij heeft een batterij en een zonnefolie en bereikt een actieradius van maximaal 600 kilometer. Ook is de Xbus voor 98 procent recyclebaar en rijdt hij na 10 duizend kilometer CO2-neutraal. De vanafprijs is zo’n 17.500 inclusief btw. Het vervoermiddel wordt geleverd in diverse uitvoeringen, die verschillen in specificaties en grootte.

Het merk heeft inmiddels een 17-tal dealers in Nederland, waaronder Zeeuw&Zeeuw, Dekkerautogroep en Bourguignon. De fleetsales- en leasingactiviteiten worden gecoördineerd door GWI, in samenspraak met de dealers. De verkoop van de Xbus in Nederland is al gestart, zegt hij. “We hebben inmiddels zo’n 600 orders. Het gaat om voorinschrijvingen, want de auto’s moeten nog worden geproduceerd. Op de zakelijke markt is de bus zeer geschikt voor bijvoorbeeld binnenstedelijke pakketbezorging.”

Xbus bezorgt Fleet&Mobility-event wereldprimeur | Fleet&Mobility

Xbus bezorgt Fleet&Mobility-event wereldprimeur

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
De Xbus kan verschillende gedaanten aannemen. (Foto: Xbus)

Electric Brands, leverancier van elektrische vervoermiddelen, presenteert op het Future Fleet&Mobility Event (FFME) twee nieuwe modellen van de Xbus, een soort ’transformervoertuig’ voor stadslogistiek. Dat bevestigt Berend Jan Hoekman aan Automotive. Hij is met zijn bedrijf GWI Electric Vehicles de Nederlandse importeur. Welk model – naast de Open – nog meer wordt gepresenteerd, wil hij nog niet prijsgeven. “Het betreft een wereldprimeur”, aldus Hoekman.

Dealernetwerk

De Xbus is een elektrisch voertuig dat volgens de fabrikant binnen tien minuten is om te bouwen in negen verschillende varianten: van camper of een bestelbus tot en met een personenbus. Hij heeft een batterij en een zonnefolie en bereikt een actieradius van maximaal 600 kilometer. Ook is de Xbus voor 98 procent recyclebaar en rijdt hij na 10 duizend kilometer CO2-neutraal. De vanafprijs is zo’n 17.500 inclusief btw. Het vervoermiddel wordt geleverd in diverse uitvoeringen, die verschillen in specificaties en grootte.

Het merk heeft inmiddels een 17-tal dealers in Nederland, waaronder Zeeuw&Zeeuw, Dekkerautogroep en Bourguignon. De fleetsales- en leasingactiviteiten worden gecoördineerd door GWI, in samenspraak met de dealers. De verkoop van de Xbus in Nederland is al gestart, zegt hij. “We hebben inmiddels zo’n 600 orders. Het gaat om voorinschrijvingen, want de auto’s moeten nog worden geproduceerd. Op de zakelijke markt is de bus zeer geschikt voor bijvoorbeeld binnenstedelijke pakketbezorging.”