Overig

Laatste update:

‘Fietsstroken moeten veiliger worden’

Kenniscentrum Het Fietsberaad heeft op 21 locaties een onderzoek naar fiets- en kantstroken gedaan. Deze stroken blijken er nu nog in vrijwel iedere gemeente anders uit te zien, maar daar moet verandering in komen om de fietsveiligheid te vergroten. Dat meldt Het Fietsberaad.

De gegevens van het onderzoek worden verder geanalyseerd en Het Fietsberaad neemt dit voorjaar nog een aantal locaties onder de loep. Het kenniscentrum roept wegbeheerders dan ook op om locaties – goede zowel als slechte voorbeelden – in te brengen.

In het reeds uitgevoerde onderzoek is bijvoorbeeld gekeken, vooral met behulp van videoregistratie, hoeveel afstand automobilisten houden bij het inhalen van fietsers. Ook zijn er snelheidsmetingen en enquêtes gedaan onder fietsers.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
‘Fietsstroken moeten veiliger worden’ | Fleet&Mobility

‘Fietsstroken moeten veiliger worden’

Redactie Redactie
• Laatste update:

De gegevens van het onderzoek worden verder geanalyseerd en Het Fietsberaad neemt dit voorjaar nog een aantal locaties onder de loep. Het kenniscentrum roept wegbeheerders dan ook op om locaties – goede zowel als slechte voorbeelden – in te brengen.

In het reeds uitgevoerde onderzoek is bijvoorbeeld gekeken, vooral met behulp van videoregistratie, hoeveel afstand automobilisten houden bij het inhalen van fietsers. Ook zijn er snelheidsmetingen en enquêtes gedaan onder fietsers.