Eigenaar deelautobedrijf: ‘Als ik niks doe, dan gaat alles kapot’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Harm Nienhuis, eigenaar van Nienhuis Occasions en deelautobedrijf Easy Driving, heeft financiële problemen vanwege de coronacrisis. (Foto: Nienhuis Occasions)

De ondernemer verliest nu al een jaar lang maandelijks zo’n 20 duizend euro, waardoor hij de wanhoop voorbij is. “Ik ben nu alleen maar bezig met randzaken, waardoor ik niet toekom aan ondernemen”, vertelt hij aan Automotive. De Groninger startte in 1998 samen met zijn broers Nienhuis Occasions, waarbij hij 23 jaar later volledig eigenaar is van het autobedrijf. Het deelautoplatform bestaat sinds 2017 en kende aanvankelijk een mooie start. Van vijf elektrische auto’s wist Nienhuis de elektrische vloot snel uit te breiden naar veertig EV’s. De verhuur- en deelautomarkt bevindt zich door de coronacrisis in zwaar weer. De autovloten van deze Bovag-sectie krompen in het afgelopen jaar daardoor flink. Lees het volledige interview met Harm Nienhuis op Automotive.

Eigenaar deelautobedrijf: ‘Als ik niks doe, dan gaat alles kapot’ | Fleet&Mobility

Eigenaar deelautobedrijf: ‘Als ik niks doe, dan gaat alles kapot’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Harm Nienhuis, eigenaar van Nienhuis Occasions en deelautobedrijf Easy Driving, heeft financiële problemen vanwege de coronacrisis. (Foto: Nienhuis Occasions)

De ondernemer verliest nu al een jaar lang maandelijks zo’n 20 duizend euro, waardoor hij de wanhoop voorbij is. “Ik ben nu alleen maar bezig met randzaken, waardoor ik niet toekom aan ondernemen”, vertelt hij aan Automotive. De Groninger startte in 1998 samen met zijn broers Nienhuis Occasions, waarbij hij 23 jaar later volledig eigenaar is van het autobedrijf. Het deelautoplatform bestaat sinds 2017 en kende aanvankelijk een mooie start. Van vijf elektrische auto’s wist Nienhuis de elektrische vloot snel uit te breiden naar veertig EV’s. De verhuur- en deelautomarkt bevindt zich door de coronacrisis in zwaar weer. De autovloten van deze Bovag-sectie krompen in het afgelopen jaar daardoor flink. Lees het volledige interview met Harm Nienhuis op Automotive.