De oplossingen van Autotaalglas zakelijk

Fotograaf: Bram Delmee

Het zijn uitdagende tijden voor ruitsschade-herstelbedrijven. Autotaalglas zakelijk biedt verzekeraars, lease-maatschappijen en fleetowners een uitgebreid netwerk van 54 franchisenemers. Martijn Zaal, commercieel directeur bij Autotaalglas, vertelt over de toenemende complexiteit van het vak en de voordelen van betrokken ondernemers.

‘Opgelost’, is de tagline in de communicatie van Autotaalglas. Voor welke problemen heeft Autotaalglas zelf oplossingen moeten zoeken de laatste tijd? 

Tijdens de coronacrisis werd er minder gereden, en dan worden er uiteraard ook minder ruiten vervangen. Maar juist in die periode hebben we hard gewerkt om nog beter voorbereid te zijn op de toekomst. Naar buiten toe is dat zichtbaar in de nieuwe identiteit. Die zorgt voor herkenbaarheid – van social media-post tot koffiebekertje tot gevelbelettering – en weerspiegelt het oplossingsgerichte karakter van Autotaalglas. Zichtbaarheid is er ook via onze nieuwste partners: de ANWB en QMusic. ANWB-leden hebben doorlopend voordeel op alle services die Autotaalglas biedt en onze samenwerking met QMusic is een logische manier om de naamsbekendheid  te vergroten. Maar zichtbaarheid is niks waard wanneer je je belofte – ‘opgelost’ – niet kan waarmaken. Achter de schermen is daarom gewerkt aan het verbeteren van de klantreis en het vergroten van de expertise van de monteurs. Op dit moment staan we voor uitdagingen die in de hele maatschappij voelbaar zijn, zoals inflatie en stijgende energieprijzen. Ik denk dat ondernemerschap dan een belangrijke factor is – en ons netwerk van franchisenemers, echte ondernemers, zorgt ervoor dat we een stabiele partner blijven. 

Waaraan herken je het ondernemerschap van de franchisenemers? 

Het vak verandert. Het vervangen van een ruit vereist steeds meer specifieke kennis van technologie om het rijhulp-systeem van de auto op een deugdelijke manier te kalibreren. De monteur is daardoor een specialist geworden, en specialisten moeten blijven investeren om hun kennis op peil te houden. Dat gebeurt. En daarnaast zijn het ook gewoon aanpakkers die alles doen voor een tevreden klant. Een autoruit repareren of vervangen is een vak, met mensen omgaan óók. Onze franchisenemers combineren dat ondernemerschap met de kracht van een eenduidig kwaliteitsconcept. Constante kwaliteit staat voorop, met oog voor de wereld om ons heen.

Oog voor de wereld om ons heen, dan heb je het over duurzaamheid?

Zeker. Autotaalglas wil bijdragen aan een beter milieu en een betere leefomgeving. Dat is vandaag de dag bijna vanzelfsprekend; de tijd dat een onderneming zich via het milieubewustzijn kon onderscheiden is voorbij, maar daar is het ons ook niet om te doen. We willen wezenlijk bijdragen. Autotaalglas draagt het GroenGedaan keurmerk voor reparatie en onderhoud op een duurzame wijze. En voor de klant misschien interessanter: ons vervangende vervoer is een MINI Electric; onze complete vloot van leenauto’s wordt geëlektrificeerd.

Jullie richten je nadrukkelijker op de zakelijke markt.

Autotaalglas heeft veel tevreden klanten, en dat kan ook bijna niet anders wanneer je al meer dan 35 jaar succesvol actief bent. De waarden die we daarbij hanteren spreken aan bij de consument, en zakelijke klanten zijn, heel gek, net mensen. Die zijn óók op zoek naar efficiëntie, betrouwbare kwaliteit en prettige service. Ik durf te zeggen dat we dat perfect op orde hebben; van het maken van een afspraak, via alle mogelijke kanalen, tot reparatie op locatie. Van verificatie tot en met factuur. We willen een verlengstuk zijn van onze zakelijke klanten Altijd in de buurt, altijd bereikbaar, altijd persoonlijk.

De oplossingen van Autotaalglas zakelijk | Fleet&Mobility

De oplossingen van Autotaalglas zakelijk

Fotograaf: Bram Delmee

Het zijn uitdagende tijden voor ruitsschade-herstelbedrijven. Autotaalglas zakelijk biedt verzekeraars, lease-maatschappijen en fleetowners een uitgebreid netwerk van 54 franchisenemers. Martijn Zaal, commercieel directeur bij Autotaalglas, vertelt over de toenemende complexiteit van het vak en de voordelen van betrokken ondernemers.

‘Opgelost’, is de tagline in de communicatie van Autotaalglas. Voor welke problemen heeft Autotaalglas zelf oplossingen moeten zoeken de laatste tijd? 

Tijdens de coronacrisis werd er minder gereden, en dan worden er uiteraard ook minder ruiten vervangen. Maar juist in die periode hebben we hard gewerkt om nog beter voorbereid te zijn op de toekomst. Naar buiten toe is dat zichtbaar in de nieuwe identiteit. Die zorgt voor herkenbaarheid – van social media-post tot koffiebekertje tot gevelbelettering – en weerspiegelt het oplossingsgerichte karakter van Autotaalglas. Zichtbaarheid is er ook via onze nieuwste partners: de ANWB en QMusic. ANWB-leden hebben doorlopend voordeel op alle services die Autotaalglas biedt en onze samenwerking met QMusic is een logische manier om de naamsbekendheid  te vergroten. Maar zichtbaarheid is niks waard wanneer je je belofte – ‘opgelost’ – niet kan waarmaken. Achter de schermen is daarom gewerkt aan het verbeteren van de klantreis en het vergroten van de expertise van de monteurs. Op dit moment staan we voor uitdagingen die in de hele maatschappij voelbaar zijn, zoals inflatie en stijgende energieprijzen. Ik denk dat ondernemerschap dan een belangrijke factor is – en ons netwerk van franchisenemers, echte ondernemers, zorgt ervoor dat we een stabiele partner blijven. 

Waaraan herken je het ondernemerschap van de franchisenemers? 

Het vak verandert. Het vervangen van een ruit vereist steeds meer specifieke kennis van technologie om het rijhulp-systeem van de auto op een deugdelijke manier te kalibreren. De monteur is daardoor een specialist geworden, en specialisten moeten blijven investeren om hun kennis op peil te houden. Dat gebeurt. En daarnaast zijn het ook gewoon aanpakkers die alles doen voor een tevreden klant. Een autoruit repareren of vervangen is een vak, met mensen omgaan óók. Onze franchisenemers combineren dat ondernemerschap met de kracht van een eenduidig kwaliteitsconcept. Constante kwaliteit staat voorop, met oog voor de wereld om ons heen.

Oog voor de wereld om ons heen, dan heb je het over duurzaamheid?

Zeker. Autotaalglas wil bijdragen aan een beter milieu en een betere leefomgeving. Dat is vandaag de dag bijna vanzelfsprekend; de tijd dat een onderneming zich via het milieubewustzijn kon onderscheiden is voorbij, maar daar is het ons ook niet om te doen. We willen wezenlijk bijdragen. Autotaalglas draagt het GroenGedaan keurmerk voor reparatie en onderhoud op een duurzame wijze. En voor de klant misschien interessanter: ons vervangende vervoer is een MINI Electric; onze complete vloot van leenauto’s wordt geëlektrificeerd.

Jullie richten je nadrukkelijker op de zakelijke markt.

Autotaalglas heeft veel tevreden klanten, en dat kan ook bijna niet anders wanneer je al meer dan 35 jaar succesvol actief bent. De waarden die we daarbij hanteren spreken aan bij de consument, en zakelijke klanten zijn, heel gek, net mensen. Die zijn óók op zoek naar efficiëntie, betrouwbare kwaliteit en prettige service. Ik durf te zeggen dat we dat perfect op orde hebben; van het maken van een afspraak, via alle mogelijke kanalen, tot reparatie op locatie. Van verificatie tot en met factuur. We willen een verlengstuk zijn van onze zakelijke klanten Altijd in de buurt, altijd bereikbaar, altijd persoonlijk.