Fastned opent z’n eerste snellaadstations langs Route du Soleil

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Fastned bouwt laadpalen langs Franse snelwegen. (Foto: Fastned)

De vier stations zijn gesitueerd op drukbezochte locaties langs snelwegen en in steden, zoals tussen Parijs-Dijon, Dijon-Lyon en in de richting van Zwitserland. Volgens Fastned kunnen de stations per dag honderden auto’s opladen in 15 minuten per auto. Elk station telt vier laders die tot 300 kW leveren. “De realisatie van laadinfrastructuur langs snelwegen is cruciaal in de transitie naar elektrische mobiliteit in Frankrijk”, aldus Pierre Courgeon, countrymanager Fastned Frankrijk. “Dit eerste project is nog maar het begin.”  Vorig jaar lag het Franse laadnetwerk tijdelijk plan vanwege achterstallig onderhoud. Koepelorganisatie Acea waarschuwde al meerdere keren voor een tekort aan snelladersaan snelladers in Europa en dringt erop aan dat er een dicht netwerk moet komen binnen elke lidstaat. 

Omhoog

Fastned won een aanbesteding van het Franse tolwegbedrijf en voegt met Frankrijk het zesde land toe aan zijn Europese netwerk van snellaadstations. Behalve in eigen land, heeft het bedrijf stations gebouwd in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Zwitserland.

Het laadbedrijf maakte onlangs bekend zijn laadtarieven met 17 procent te verhogen  vanwege de stijgende energieprijzen. 

Fastned opent z’n eerste snellaadstations langs Route du Soleil | Fleet&Mobility

Fastned opent z’n eerste snellaadstations langs Route du Soleil

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Fastned bouwt laadpalen langs Franse snelwegen. (Foto: Fastned)

De vier stations zijn gesitueerd op drukbezochte locaties langs snelwegen en in steden, zoals tussen Parijs-Dijon, Dijon-Lyon en in de richting van Zwitserland. Volgens Fastned kunnen de stations per dag honderden auto’s opladen in 15 minuten per auto. Elk station telt vier laders die tot 300 kW leveren. “De realisatie van laadinfrastructuur langs snelwegen is cruciaal in de transitie naar elektrische mobiliteit in Frankrijk”, aldus Pierre Courgeon, countrymanager Fastned Frankrijk. “Dit eerste project is nog maar het begin.”  Vorig jaar lag het Franse laadnetwerk tijdelijk plan vanwege achterstallig onderhoud. Koepelorganisatie Acea waarschuwde al meerdere keren voor een tekort aan snelladersaan snelladers in Europa en dringt erop aan dat er een dicht netwerk moet komen binnen elke lidstaat. 

Omhoog

Fastned won een aanbesteding van het Franse tolwegbedrijf en voegt met Frankrijk het zesde land toe aan zijn Europese netwerk van snellaadstations. Behalve in eigen land, heeft het bedrijf stations gebouwd in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Zwitserland.

Het laadbedrijf maakte onlangs bekend zijn laadtarieven met 17 procent te verhogen  vanwege de stijgende energieprijzen.