Bovag: Utrecht blundert met milieuzone

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat concludeert branchevereniging Bovag op basis van VWE-cijfers.

De gemeente weigert vanaf 1 januari 2015 dieselauto’s met een registratiedatum van vóór 1 januari 2001 de toegang tot Utrecht-centrum. De bedoeling is om in de milieuzone alleen diesels met Euro 3-norm of hoger toe te laten. Omdat volgens Utrecht niet bekend zou zijn welke auto in welke klasse valt, is gekozen voor een datum als toelatingseis. En dat terwijl er in Nederland volgens de database van VWE momenteel 12.695 diesels uit het jaar 2000 en 1.202 diesels uit 1999 staan geregistreerd die voldoen aan de Euro 3-norm.

Volgens de VWE-cijfers mogen 2.449 Nederlandse diesels van na 1 januari 2001 hartje Utrecht wel in, terwijl ze niet aan de milieucriteria voldoen, zo concludeert Bovag.

Bovag: Utrecht blundert met milieuzone | Fleet&Mobility

Bovag: Utrecht blundert met milieuzone

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat concludeert branchevereniging Bovag op basis van VWE-cijfers.

De gemeente weigert vanaf 1 januari 2015 dieselauto’s met een registratiedatum van vóór 1 januari 2001 de toegang tot Utrecht-centrum. De bedoeling is om in de milieuzone alleen diesels met Euro 3-norm of hoger toe te laten. Omdat volgens Utrecht niet bekend zou zijn welke auto in welke klasse valt, is gekozen voor een datum als toelatingseis. En dat terwijl er in Nederland volgens de database van VWE momenteel 12.695 diesels uit het jaar 2000 en 1.202 diesels uit 1999 staan geregistreerd die voldoen aan de Euro 3-norm.

Volgens de VWE-cijfers mogen 2.449 Nederlandse diesels van na 1 januari 2001 hartje Utrecht wel in, terwijl ze niet aan de milieucriteria voldoen, zo concludeert Bovag.