Auto en fiscus

Laatste update:

‘Extra maatregelen NS vallen niet op’

Bijna 70 procent van de treinreizigers heeft niets gemerkt van de extra maatregelen van de NS om overvolle treinen tegen te gaan.

Dat meldt belangenorganisatie Consumentenclaim vandaag op basis van een enquête onder haar leden (2.228 respondenten).

Op 30 november 2015 is de NS-Claim opengesteld, een organisatie waar ontevreden treinreizigers zich kunnen melden. Veel klachten gaan erover dat passagiers niet kunnen zitten in de trein of zelfs helemaal niet mee kunnen en achterblijven op het perron. In twee maanden tijd hebben ruim 8.300 ontevreden treinreizigers zich bij de NS-Claim aangesloten.

Eind december heeft de NS extra maatregelen aangekondigd om de problemen met overvolle treinen op te lossen. Uit de enquête blijkt nu dat bijna 70 procent van de deelnemers niets heeft gemerkt van de maatregelen van NS, 17 procent zegt dat de situatie is verbeterd, terwijl juist 13 procent zegt dat de situatie is verslechterd. In 44 procent van de gevallen betaalt de werkgever de reiskosten.

Er is ook gevraagd aan de forenzen of zij buiten de spits kunnen reizen. Daarop antwoordt 88 procent met nee. Als belangrijkste redenen om niet buiten de spits te kunnen reizen, worden opgegeven: geen flexibele werktijden (54%), vergaderingen en/of afspraken (21%) en vaste studie- of lesroosters (18%). Van alle respondenten is 18 procent bereid buiten de spits te reizen als de korting aan hen zelf wordt overgemaakt in plaats van aan degene die de reiskosten betaalt.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
‘Extra maatregelen NS vallen niet op’ | Fleet&Mobility

‘Extra maatregelen NS vallen niet op’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt belangenorganisatie Consumentenclaim vandaag op basis van een enquête onder haar leden (2.228 respondenten).

Op 30 november 2015 is de NS-Claim opengesteld, een organisatie waar ontevreden treinreizigers zich kunnen melden. Veel klachten gaan erover dat passagiers niet kunnen zitten in de trein of zelfs helemaal niet mee kunnen en achterblijven op het perron. In twee maanden tijd hebben ruim 8.300 ontevreden treinreizigers zich bij de NS-Claim aangesloten.

Eind december heeft de NS extra maatregelen aangekondigd om de problemen met overvolle treinen op te lossen. Uit de enquête blijkt nu dat bijna 70 procent van de deelnemers niets heeft gemerkt van de maatregelen van NS, 17 procent zegt dat de situatie is verbeterd, terwijl juist 13 procent zegt dat de situatie is verslechterd. In 44 procent van de gevallen betaalt de werkgever de reiskosten.

Er is ook gevraagd aan de forenzen of zij buiten de spits kunnen reizen. Daarop antwoordt 88 procent met nee. Als belangrijkste redenen om niet buiten de spits te kunnen reizen, worden opgegeven: geen flexibele werktijden (54%), vergaderingen en/of afspraken (21%) en vaste studie- of lesroosters (18%). Van alle respondenten is 18 procent bereid buiten de spits te reizen als de korting aan hen zelf wordt overgemaakt in plaats van aan degene die de reiskosten betaalt.