Groot modellenoffensief op komst voor CUPRA

Brand story •
albert jan cornelissen albert jan cornelissen
• Laatste update:
Met de Born maakte CUPRA een vliegende start in het zakelijke segment.

CUPRA, dat tot het VW-concern behoort, heeft als zelfstandig merk al een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Internationaal heeft CUPRA sinds de lancering in 2018 al 450.000 auto’s verkocht en in Europa is het één van de snelst groeiende automerken. Met het naderende modellenoffensief wil het Spaanse merk verder groeien.

CUPRA bestaat als zelfstandig merk nog niet heel lang, sinds 2018, maar de fabrikant zet grote stappen. “Wereldwijd breidt CUPRA zich in rap tempo verder uit, met expansie naar onder andere Australië. Daarnaast worden de mogelijkheden onderzocht voor een entree op de Noord-Amerikaanse markt”, aldus de woordvoerder van het Spaanse merk. Voor de Nederlandse markt ziet hij nog veel groeipotentieel. “CUPRA staat aan de vooravond van een heus modellenoffensief. Komend jaar worden onder meer de nieuwe Tavascan en Terramar verwacht. Qua naamsbekendheid kan CUPRA al bogen op een lange historie als meest sportieve telg binnen de SEAT-familie en nu heeft het als volwaardig lid van de Volkswagen Groep de mogelijkheid zich nog nadrukkelijker te profileren als stand-alone geëlektrificeerd merk onder het credo ‘electrifying performance’.”

Vliegende start in zakelijke segment

Ook op de zakelijke markt weet CUPRA in korte tijd veel klanten voor zich te winnen. “In Nederland kende CUPRA twee jaar geleden een vliegende start, mede geholpen door de introductie van de Born, met de bijbehorende fiscale voordelen voor zakelijke rijders. Met de exclusief voor CUPRA ontwikkelde Formentor bedienen we de zakelijke rijder die een plug-in hybride-oplossing prefereert, een technologie die we vanaf volgend jaar ook in de Terramar aanbieden. Bovendien introduceren we met de Tavascan volgend jaar een aantrekkelijke elektrische SUV coupé en voegen we met de CUPRA Raval naar verwachting in 2025 ook een volledig elektrisch model toe in het compacte segment.” Het feit dat de merknaam bij een deel van het grote publiek nog onbekend is, staat volgens CUPRA de restwaardeontwikkeling niet in de weg. “Als onderdeel van SEAT was de restwaarde van de sportieve CUPRA-modellen al positief, en als zelfstandig merk onder de paraplu van de Volkswagen Groep heeft die restwaarde zich in positieve zin verder ontwikkeld.”

Elektrificatie als basis

De toenemende elektrificatie in autoland zal CUPRA naar verwachting ook een boost geven, zo verwacht het merk. “Elektrificatie staat in Nederland aan de basis van het merk CUPRA. Dat betekent dat CUPRA in Nederland uitsluitend geëlektrificeerde modellen levert, met plug-in hybride- en volledig elektrische aandrijving.” Het gamma wordt als gezegd volgend jaar uitgebreid met de volledig elektrische Tavascan SUV coupé, daarnaast zal de plug-in hybride-uitvoering van de Terramar op de markt worden gebracht. Als in 2025 de eerdergenoemde Raval wordt geïntroduceerd in het segment van compacte elektrische auto’s, zal CUPRA meer en meer een begrip gaan worden bij het grote publiek.

Groot modellenoffensief op komst voor CUPRA | Fleet&Mobility

Groot modellenoffensief op komst voor CUPRA

Brand story • CUPRA, dat tot het VW-concern behoort, heeft als zelfstandig merk al een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Internationaal heeft CUPRA sinds de lancering in 2018 al 450.000 auto’s verkocht en in Europa is het één van de snelst groeiende automerken. Met het naderende modellenoffensief wil het Spaanse merk verder groeien.
albert jan cornelissen albert jan cornelissen
• Laatste update:
Met de Born maakte CUPRA een vliegende start in het zakelijke segment.

CUPRA bestaat als zelfstandig merk nog niet heel lang, sinds 2018, maar de fabrikant zet grote stappen. “Wereldwijd breidt CUPRA zich in rap tempo verder uit, met expansie naar onder andere Australië. Daarnaast worden de mogelijkheden onderzocht voor een entree op de Noord-Amerikaanse markt”, aldus de woordvoerder van het Spaanse merk. Voor de Nederlandse markt ziet hij nog veel groeipotentieel. “CUPRA staat aan de vooravond van een heus modellenoffensief. Komend jaar worden onder meer de nieuwe Tavascan en Terramar verwacht. Qua naamsbekendheid kan CUPRA al bogen op een lange historie als meest sportieve telg binnen de SEAT-familie en nu heeft het als volwaardig lid van de Volkswagen Groep de mogelijkheid zich nog nadrukkelijker te profileren als stand-alone geëlektrificeerd merk onder het credo ‘electrifying performance’.”

Vliegende start in zakelijke segment

Ook op de zakelijke markt weet CUPRA in korte tijd veel klanten voor zich te winnen. “In Nederland kende CUPRA twee jaar geleden een vliegende start, mede geholpen door de introductie van de Born, met de bijbehorende fiscale voordelen voor zakelijke rijders. Met de exclusief voor CUPRA ontwikkelde Formentor bedienen we de zakelijke rijder die een plug-in hybride-oplossing prefereert, een technologie die we vanaf volgend jaar ook in de Terramar aanbieden. Bovendien introduceren we met de Tavascan volgend jaar een aantrekkelijke elektrische SUV coupé en voegen we met de CUPRA Raval naar verwachting in 2025 ook een volledig elektrisch model toe in het compacte segment.” Het feit dat de merknaam bij een deel van het grote publiek nog onbekend is, staat volgens CUPRA de restwaardeontwikkeling niet in de weg. “Als onderdeel van SEAT was de restwaarde van de sportieve CUPRA-modellen al positief, en als zelfstandig merk onder de paraplu van de Volkswagen Groep heeft die restwaarde zich in positieve zin verder ontwikkeld.”

Elektrificatie als basis

De toenemende elektrificatie in autoland zal CUPRA naar verwachting ook een boost geven, zo verwacht het merk. “Elektrificatie staat in Nederland aan de basis van het merk CUPRA. Dat betekent dat CUPRA in Nederland uitsluitend geëlektrificeerde modellen levert, met plug-in hybride- en volledig elektrische aandrijving.” Het gamma wordt als gezegd volgend jaar uitgebreid met de volledig elektrische Tavascan SUV coupé, daarnaast zal de plug-in hybride-uitvoering van de Terramar op de markt worden gebracht. Als in 2025 de eerdergenoemde Raval wordt geïntroduceerd in het segment van compacte elektrische auto’s, zal CUPRA meer en meer een begrip gaan worden bij het grote publiek.