LEVC wil Europese markt bestelwagens veroveren

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
LEVC zal in 2021 beginnen met de levering van het elektrische bestelbusje. (Foto: LEVC)

De London Electric Vehicle Company (LEVC), bekend van de Londense PHEV-taxi en dochter van het Chinese Geely, wil Europees marktleider van elektrische bestelwagens worden. Dit meldt Jörg Hofmann, ceo van LEVC in een verklaring.

Nadat de middelgrote elektrische bestelwagen (The Electric Van) vertraging heeft opgelopen, wil het Engelse bedrijf vanaf 2021 beginnen met de levering aan bezorgbedrijven in London en de rest van het VK. Daarna wil LEVC doorpakken en de rest van Europa veroveren.

LEVC zegt dat het nu bijna 2.000 van zijn PHEV-taxi’s (TX) heeft afgeleverd, voornamelijk aan chauffeurs. Het bestelbusje, dat ook in het Britse Coventry wordt gebouwd, zal dezelfde aandrijflijn krijgen als de taxi waardoor het een bereik van 129 km heeft, aldus Hofmann. Concurrent van de LEVC-bestelwagen wordt de Ford Transit Custom bestelwagen (PHEV), die later dit jaar komt. Ford komt in 2021 met ook een volledig elektrische bestelwagen, onder andere voor Streetscooter, een bedrijf dat is opgericht door de Deutsche Post DHL Group en een partnerschap heeft met Ford. Volkswagen introduceert in 2022 de elektrische bestelwagen ID Buzz. PSA komt met een EV voor de Peugeot Boxer en Citroën Jumper. 

Het bestelbusje van LEVC kan ook worden overgeschakeld op een benzinemotor , waardoor de bestelbusjes buiten de stad kunnen laden en eenmaal in de lage-emissiezones weer op de elektrische motor kunnen omschakelen. 

LEVC wil Europese markt bestelwagens veroveren | Fleet&Mobility

LEVC wil Europese markt bestelwagens veroveren

 Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
LEVC zal in 2021 beginnen met de levering van het elektrische bestelbusje. (Foto: LEVC)

De London Electric Vehicle Company (LEVC), bekend van de Londense PHEV-taxi en dochter van het Chinese Geely, wil Europees marktleider van elektrische bestelwagens worden. Dit meldt Jörg Hofmann, ceo van LEVC in een verklaring.

Nadat de middelgrote elektrische bestelwagen (The Electric Van) vertraging heeft opgelopen, wil het Engelse bedrijf vanaf 2021 beginnen met de levering aan bezorgbedrijven in London en de rest van het VK. Daarna wil LEVC doorpakken en de rest van Europa veroveren.

LEVC zegt dat het nu bijna 2.000 van zijn PHEV-taxi’s (TX) heeft afgeleverd, voornamelijk aan chauffeurs. Het bestelbusje, dat ook in het Britse Coventry wordt gebouwd, zal dezelfde aandrijflijn krijgen als de taxi waardoor het een bereik van 129 km heeft, aldus Hofmann. Concurrent van de LEVC-bestelwagen wordt de Ford Transit Custom bestelwagen (PHEV), die later dit jaar komt. Ford komt in 2021 met ook een volledig elektrische bestelwagen, onder andere voor Streetscooter, een bedrijf dat is opgericht door de Deutsche Post DHL Group en een partnerschap heeft met Ford. Volkswagen introduceert in 2022 de elektrische bestelwagen ID Buzz. PSA komt met een EV voor de Peugeot Boxer en Citroën Jumper. 

Het bestelbusje van LEVC kan ook worden overgeschakeld op een benzinemotor , waardoor de bestelbusjes buiten de stad kunnen laden en eenmaal in de lage-emissiezones weer op de elektrische motor kunnen omschakelen.