ICT

Laatste update:

‘Implementatie telematica verloopt stroperig’

Bijna de helft van de Nederlandse bedrijven (44%) zegt langzaam te zijn met het implementeren van nieuwe technologieën, zoals telematicatoepassingen.

Dat blijkt uit onderzoek van Tomtom Telematics onder 400 senior managers bij Nederlandse bedrijven met minimaal vijf medewerkers.

De hoge kosten van de implementatie van nieuwe technologieën zijn in 29 procent van de gevallen de reden om niet direct iets nieuws te adopteren. Terwijl 74 procent van die ondervraagden het wel belangrijk vindt dat ze met de nieuwste technologie werken. Ook weerstand onder medewerkers is een belangrijke drempel: 16,5 procent krijgt hiermee te maken. Daarnaast is de inspanningen bij de integratie met bestaande systemen voor 15 procent van de ondervraagden een reden om van de implementatie af te zien.

René de Jong, sales director Benelux bij Tomtom Telematics, meent dat organisaties moeten proberen niet alleen te focussen op de barrières op korte termijn, maar vooral naar de voordelen op lange termijn. “Klanten die telematicasystemen hebben toegepast, verdienen de investering vaak snel terug.”

De Jong was eerder commercieel directeur bij ALD Automotive en Fleetlogic.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Floor Vink
‘Implementatie telematica verloopt stroperig’ | Fleet&Mobility

‘Implementatie telematica verloopt stroperig’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Dat blijkt uit onderzoek van Tomtom Telematics onder 400 senior managers bij Nederlandse bedrijven met minimaal vijf medewerkers.

De hoge kosten van de implementatie van nieuwe technologieën zijn in 29 procent van de gevallen de reden om niet direct iets nieuws te adopteren. Terwijl 74 procent van die ondervraagden het wel belangrijk vindt dat ze met de nieuwste technologie werken. Ook weerstand onder medewerkers is een belangrijke drempel: 16,5 procent krijgt hiermee te maken. Daarnaast is de inspanningen bij de integratie met bestaande systemen voor 15 procent van de ondervraagden een reden om van de implementatie af te zien.

René de Jong, sales director Benelux bij Tomtom Telematics, meent dat organisaties moeten proberen niet alleen te focussen op de barrières op korte termijn, maar vooral naar de voordelen op lange termijn. “Klanten die telematicasystemen hebben toegepast, verdienen de investering vaak snel terug.”

De Jong was eerder commercieel directeur bij ALD Automotive en Fleetlogic.