Leasing en verhuur

Laatste update:

Nieuwe leasemaatschappij voor youngtimers gestart

Deze maand is de nieuwe leasemaatschappij PS50 Youngtimer Lease van start gegaan. Het bedrijf richt zich op autoliefhebbers die een youngtimer willen leasen. Het bedrijf hoopt in het komende jaar een paar honderd leasecontracten af te sluiten.

Alternatief
De oprichters van het bedrijf zijn Paul Petit en Sjef van Hijfte. Beiden ondernemers zijn niet afkomstig uit de autobranche. “Maar we zijn wel autoliefhebber”, aldus Van Hijfte. Volgens PS50 is zakelijk rijden zo duur geworden, dat leaserijders noodgedwongen vaak uitwijken naar goedkope, kleine auto`s. “De leaseprijs van een luxe youngtimer is vergelijkbaar met die van een doorsnee lease auto en de bijtelling is zelfs veel lager. Volgens ons zijn er voldoende liefhebbers van auto`s waarvoor dit een goed alternatief is.” 

Volgens een aantal rekenvoorbeelden op de site van PS50 is het gemiddelde leasebedrag van een youngtimer gelijk aan dat van een middenklasser. Wel is de bijtelling veel lager (35% van de economische waarde). 

Full operational lease
De ondernemers hebben een twintigtal youngtimer-specialisten waar ze hun auto`s van betrekken en die het onderhoud gaan uitvoeren. “Niet iedere auto van 15 jaar oud en ouder is geschikt voor dagelijks gebruik. Aankoop van een goed object en het uitvoeren van onderhoud tegen een redelijke prijs, vereist veel kennis van zaken en een goede organisatie”, stelt Van Hijfte.

Daarbij werkt het bedrijf met full operational lease contracten. “Goed onderhoud is essentieel. Dus we werken alleen met partijen die daar verstand van hebben. Voor zaken als banden en ruiten kijken we in overleg met de klant naar de opties, dat kan ook bij andere partijen, zoals fitters zijn.”

Liefhebberij
PS50 hoopt via het netwerk van specialisten aan klanten te komen, zij gaan het leaseproduct aanbieden aan klanten. Verder richt het bedrijf zich op evenementen waarbij youngtimers centraal staan. “Het is zeker geen massaproduct. Je moet wel echt autoliefhebber zijn”, stelt Petit, die net als zijn zakenpartner momenteel 0,5 fte voor zijn rekening neemt. 

In het komende jaar hoopt het bedrijf een paar honderd contracten af te sluiten. “Dan wordt het voor ons allebei een fulltime aangelegenheid.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Nieuwe leasemaatschappij voor youngtimers gestart | Fleet&Mobility

Nieuwe leasemaatschappij voor youngtimers gestart

Redactie Redactie
• Laatste update:

Alternatief
De oprichters van het bedrijf zijn Paul Petit en Sjef van Hijfte. Beiden ondernemers zijn niet afkomstig uit de autobranche. “Maar we zijn wel autoliefhebber”, aldus Van Hijfte. Volgens PS50 is zakelijk rijden zo duur geworden, dat leaserijders noodgedwongen vaak uitwijken naar goedkope, kleine auto`s. “De leaseprijs van een luxe youngtimer is vergelijkbaar met die van een doorsnee lease auto en de bijtelling is zelfs veel lager. Volgens ons zijn er voldoende liefhebbers van auto`s waarvoor dit een goed alternatief is.” 

Volgens een aantal rekenvoorbeelden op de site van PS50 is het gemiddelde leasebedrag van een youngtimer gelijk aan dat van een middenklasser. Wel is de bijtelling veel lager (35% van de economische waarde). 

Full operational lease
De ondernemers hebben een twintigtal youngtimer-specialisten waar ze hun auto`s van betrekken en die het onderhoud gaan uitvoeren. “Niet iedere auto van 15 jaar oud en ouder is geschikt voor dagelijks gebruik. Aankoop van een goed object en het uitvoeren van onderhoud tegen een redelijke prijs, vereist veel kennis van zaken en een goede organisatie”, stelt Van Hijfte.

Daarbij werkt het bedrijf met full operational lease contracten. “Goed onderhoud is essentieel. Dus we werken alleen met partijen die daar verstand van hebben. Voor zaken als banden en ruiten kijken we in overleg met de klant naar de opties, dat kan ook bij andere partijen, zoals fitters zijn.”

Liefhebberij
PS50 hoopt via het netwerk van specialisten aan klanten te komen, zij gaan het leaseproduct aanbieden aan klanten. Verder richt het bedrijf zich op evenementen waarbij youngtimers centraal staan. “Het is zeker geen massaproduct. Je moet wel echt autoliefhebber zijn”, stelt Petit, die net als zijn zakenpartner momenteel 0,5 fte voor zijn rekening neemt. 

In het komende jaar hoopt het bedrijf een paar honderd contracten af te sluiten. “Dan wordt het voor ons allebei een fulltime aangelegenheid.”