Terberg lanceert online bedrijfswagen leaseconcept
Terberg Leasing heeft deze week het online leaseconcept bedrijfswagenleasen.nl gelanceerd. Terberg zocht uit dat 70% van haar mkb-klanten het leasen van bedrijfswagens wil standaardiseren.
Terberg richt zich al jaren op bedrijfswagens, zeker 25 tot 30% van de leasecontracten is een bedrijfsauto. Met dit concept kunnen klanten online de bedrijfswagen samenstellen. Binnen 5 segmenten (compact, midden, groot, midden dubbele cabine en groot dubbele cabine) wordt een beperkt aantal modellen aangeboden. Per model zijn er drie uitvoeringen en drie gestandaardiseerde inbouwpakketten mogelijk.
Zaaiwerk
Carla Groenewegen is communicatiemanager bij Terberg Leasing en legt uit dat klanten behoefte hebben aan het eenvoudig en simpel bestellen van bedrijfswagens. “Vooral in het mkb. Bij grote bedrijven geldt nog vaak maatwerk. Daarom hebben we een aantal standaard pakketten samengesteld. Dat scheelt ons aan de achterkant veel tijd, die weer een besparing in de leaseprijs oplevert.” Hoeveel er bespaard kan worden op een leasecontract is volgens Groenewegen niet te zeggen. “Dat hangt af van zoveel factoren.”
Groenewegen verwacht veel van het nieuwe leaseproduct, maar niet à la minute. “Deze klanten moeten – afgezien van de jongeren – nog wennen aan het online zoeken naar een bedrijfsauto. We hebben de komende tijd dus nog wat zaaiwerk te doen. Klanten gaan zich eerst oriënteren en dan bestellingen plaatsen denken wij. Die trend zagen we ook bij privélease. Daar werd online erg veel gezocht in het begin en minder besteld. Nu groeit die markt enorm.”