Overig

EV-rijders laden het vaakst publiek op

Leaserijders met een ev of plug-in hybride maken het meest gebruik van een publiek oplaadpunt. Zestig procent van de laadtransacties vindt plaats bij een openbaar laadpunt. Dat blijkt uit cijfers van ALD Automotive over haar eigen ev- en hybride wagenpark van 500 auto’s.

Aan huis wordt in dertig procent van de gevallen geladen en bij een snellaadstation slechts tien procent. Volgens de leasemaatschappij wordt er weinig aan huis geladen omdat maar een relatief klein deel van de leaserijders een eigen oprit of garage heeft. Daardoor zijn ze aangewezen op publieke laadpunten die volgens ALD niet meer toereikend zijn voor het groeiend aantal ev’s.

Lang laden aan huis
Berijders die wel een laadpunt aan huis hebben maken hier lang gebruik van. Gemiddeld staat een auto aan huis zo’n dertien uur aan de lader. Bij openbare punten is dat 8 uur en 40 minuten en bij snellaadpunten slechts 36 minuten.

De gemiddelde kosten voor een laadtransactie aan huis bedragen 1,95 euro. Bij een oplaadpunt 1,49 euro en snellaadpunten zijn met 7,57 euro het duurst.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
EV-rijders laden het vaakst publiek op | Fleet&Mobility

EV-rijders laden het vaakst publiek op

Redactie Redactie

Aan huis wordt in dertig procent van de gevallen geladen en bij een snellaadstation slechts tien procent. Volgens de leasemaatschappij wordt er weinig aan huis geladen omdat maar een relatief klein deel van de leaserijders een eigen oprit of garage heeft. Daardoor zijn ze aangewezen op publieke laadpunten die volgens ALD niet meer toereikend zijn voor het groeiend aantal ev’s.

Lang laden aan huis
Berijders die wel een laadpunt aan huis hebben maken hier lang gebruik van. Gemiddeld staat een auto aan huis zo’n dertien uur aan de lader. Bij openbare punten is dat 8 uur en 40 minuten en bij snellaadpunten slechts 36 minuten.

De gemiddelde kosten voor een laadtransactie aan huis bedragen 1,95 euro. Bij een oplaadpunt 1,49 euro en snellaadpunten zijn met 7,57 euro het duurst.