Overig

Laatste update:

NS start Schiphol-garantie

NS gaat deze zomer een proef draaien met de Schiphol Garantie Service. Reizigers die zich aanmelden voor de service worden tijdens hun reis gevolgd en begeleid, zodat ze op tijd aankomen bij de incheckbalie van Schiphol.

“Als zich onderweg storingen voordoen dan zorgen wij ervoor dat je je vlucht alsnog haalt, of in het uiterste geval de kosten van een omboeking of van de vliegticket vergoed krijgt door NS”, vertelt commercieel directeur Hans Peters van NS. “Hiermee willen we onderzoeken of de Schiphol Garantie Service een bestaande NS-service kan worden om reizigers te ontzorgen en meer comfort te bieden wanneer ze op reis gaan met trein en vliegtuig.”

Ruim tienduizend NS-klanten ontvangen deze week een uitnodiging om deel te nemen aan de proef. NS hoopt dat ongeveer 1.500 klanten zich aanmelden om een goed beeld van de service te kunnen krijgen. Voor vijf euro zijn deelnemers gegarandeerd van een voorspoedige reis of restitutie voor hun vlucht.

Klanten die tijdens hun geplande reis vertraging dreigen op te lopen worden via hun telefoon op de hoogte gesteld. Als de reis de afgesproken buffertijd overschrijdt, neemt NS contact op om een alternatief voor de trein te zoeken, bijvoorbeeld een bus of taxi.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
NS start Schiphol-garantie | Fleet&Mobility

NS start Schiphol-garantie

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Als zich onderweg storingen voordoen dan zorgen wij ervoor dat je je vlucht alsnog haalt, of in het uiterste geval de kosten van een omboeking of van de vliegticket vergoed krijgt door NS”, vertelt commercieel directeur Hans Peters van NS. “Hiermee willen we onderzoeken of de Schiphol Garantie Service een bestaande NS-service kan worden om reizigers te ontzorgen en meer comfort te bieden wanneer ze op reis gaan met trein en vliegtuig.”

Ruim tienduizend NS-klanten ontvangen deze week een uitnodiging om deel te nemen aan de proef. NS hoopt dat ongeveer 1.500 klanten zich aanmelden om een goed beeld van de service te kunnen krijgen. Voor vijf euro zijn deelnemers gegarandeerd van een voorspoedige reis of restitutie voor hun vlucht.

Klanten die tijdens hun geplande reis vertraging dreigen op te lopen worden via hun telefoon op de hoogte gesteld. Als de reis de afgesproken buffertijd overschrijdt, neemt NS contact op om een alternatief voor de trein te zoeken, bijvoorbeeld een bus of taxi.