Infrastructuur

Laatste update:

BMW, Daimler, Ford en VW bouwen EU-snellaadnetwerk

BMW, Daimler, Ford Motor Company en de Volkswagen Group met Audi en Porsche zijn een joint venture gestart om samen een netwerk aan snellaadpalen aan te leggen langs belangrijke snelwegen in Europa.

Dat melden de autofabrikanten vandaag.

In 2020 moeten er duizenden laadpalen op diverse routes zijn gerealiseerd. De start van de aanleg van het netwerk staat gepland in 2017. Het opladen van een EV moet volgens de merken voor lange afstandsritten net zo makkelijk zijn als het tanken van fossiele brandstoffen.

Het is niet bekend hoeveel geld de autobouwers investeren in de snellaadpalen. Het netwerk wordt gebaseerd op de Combined Charging System (CCS)-standaard, waarmee vrijwel alle huidige en toekomstige EV’s geladen kunnen worden. Een merkonafhankelijk netwerk noemen de initiatief nemende merken het. De accu`s moeten binnen een paar minuten tijd tot 80 procent worden opgeladen.

Harald Krüger, ceo van BMW: “Een snellaadpaalnetwerk biedt automobilisten weer een ander sterk argument om elektrisch te gaan rijden.” Mark Fields, ceo van Ford, is het met hem eens. “Een betrouwbaar en snel laadnetwerk is nodig om consumenten massaal EV te laten rijden.”

Hubject meldde vandaag ook nog eens veertig partijen aan te hebben gesloten die laden bij verschillende aanbieders mogelijk maakt.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
BMW, Daimler, Ford en VW bouwen EU-snellaadnetwerk | Fleet&Mobility

BMW, Daimler, Ford en VW bouwen EU-snellaadnetwerk

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat melden de autofabrikanten vandaag.

In 2020 moeten er duizenden laadpalen op diverse routes zijn gerealiseerd. De start van de aanleg van het netwerk staat gepland in 2017. Het opladen van een EV moet volgens de merken voor lange afstandsritten net zo makkelijk zijn als het tanken van fossiele brandstoffen.

Het is niet bekend hoeveel geld de autobouwers investeren in de snellaadpalen. Het netwerk wordt gebaseerd op de Combined Charging System (CCS)-standaard, waarmee vrijwel alle huidige en toekomstige EV’s geladen kunnen worden. Een merkonafhankelijk netwerk noemen de initiatief nemende merken het. De accu`s moeten binnen een paar minuten tijd tot 80 procent worden opgeladen.

Harald Krüger, ceo van BMW: “Een snellaadpaalnetwerk biedt automobilisten weer een ander sterk argument om elektrisch te gaan rijden.” Mark Fields, ceo van Ford, is het met hem eens. “Een betrouwbaar en snel laadnetwerk is nodig om consumenten massaal EV te laten rijden.”

Hubject meldde vandaag ook nog eens veertig partijen aan te hebben gesloten die laden bij verschillende aanbieders mogelijk maakt.