Uber, NS en Snappcar halen Amsterdammers uit de eigen auto

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat melden Uber en NS.

Met de actie wil de NS “mensen helpen om vrij te reizen op de manier die op dat moment het beste bij ze past”, aldus directeur Roger van Boxtel. “Het idee dat mensen kiezen voor óf de auto óf de trein is achterhaald.” Met de NS-kaart kun je kiezen, is de boodschap. In augustus waarschuwde de NS nog voor overvolle treinen in de ‘hyperspits’.

De actie, voorzien van de eigentijds bedoelde naam #Ditchyourkeys, vindt plaats in het kader van de European Mobility Week, een EU-campagne voor promotie van duurzame vormen van mobiliteit voor bewoners van stedelijke gebieden. De hoop is dat Amsterdammers ervaren dat er leven is zonder eigen auto.

In een blogbericht haalt Uber onderzoek aan waaruit zou blijken dat 68 procent van de inwoners van Amsterdam zogenoemde mobility apps als alternatief ziet voor eigen autobezit. De NS verwijst naar data van Uber die zouden uitwijzen dat ongeveer een kwart van alle Amsterdamse Uber-ritten in de ochtendspits beginnen of eindigen bij een van de NS-stations in de stad.

Overigens is de kans klein dat deze actie zorgt dat het volk nu massaal afstand doet van de autosleutels en zingend en wenend de zegeningen van de moderne tijd omarmt: Uber meldt dat het een selectie maakt uit kandidaat-deelnemers, tot er een groep overblijft van 20 mensen.

Uber, NS en Snappcar halen Amsterdammers uit de eigen auto | Fleet&Mobility

Uber, NS en Snappcar halen Amsterdammers uit de eigen auto

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat melden Uber en NS.

Met de actie wil de NS “mensen helpen om vrij te reizen op de manier die op dat moment het beste bij ze past”, aldus directeur Roger van Boxtel. “Het idee dat mensen kiezen voor óf de auto óf de trein is achterhaald.” Met de NS-kaart kun je kiezen, is de boodschap. In augustus waarschuwde de NS nog voor overvolle treinen in de ‘hyperspits’.

De actie, voorzien van de eigentijds bedoelde naam #Ditchyourkeys, vindt plaats in het kader van de European Mobility Week, een EU-campagne voor promotie van duurzame vormen van mobiliteit voor bewoners van stedelijke gebieden. De hoop is dat Amsterdammers ervaren dat er leven is zonder eigen auto.

In een blogbericht haalt Uber onderzoek aan waaruit zou blijken dat 68 procent van de inwoners van Amsterdam zogenoemde mobility apps als alternatief ziet voor eigen autobezit. De NS verwijst naar data van Uber die zouden uitwijzen dat ongeveer een kwart van alle Amsterdamse Uber-ritten in de ochtendspits beginnen of eindigen bij een van de NS-stations in de stad.

Overigens is de kans klein dat deze actie zorgt dat het volk nu massaal afstand doet van de autosleutels en zingend en wenend de zegeningen van de moderne tijd omarmt: Uber meldt dat het een selectie maakt uit kandidaat-deelnemers, tot er een groep overblijft van 20 mensen.