Arval mikt op werknemer zonder leaseauto

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
De Arval-directie tijdens de persbijeenkomst in Parijs.

Het bleek maar weer dat Nederland duidelijk voorop loopt in de leasebranche. Zo werden er een business2employee (b2e)-, een carsharing- en een EV-concept gelanceerd.

Liam Donnelly, Arval-directeur in Nederland, legt uit dat in het geval van car sharing in ons land nu nog is geregeld met een partner, maar dat moet op een later moment overgaan op het concept van de leasemaatschappij zelf. “B2E slaat in Nederland minder goed aan dan in bijvoorbeeld de UK. Nederland is daarom het enige Arval-land waar private lease direct naar de consument beschikbaar is, in alle andere landen (Arval is wereldwijd in 29 landen vertegenwoordigd, red) gaat het altijd via de werkgever.”

‘Pay per use’ voor consumenten

Daarnaast werd ook het platform Arval for me gelanceerd, dat zich richt op automobilisten met een privéauto. “Een van de pijnpunten van consumenten is een bezoek aan de autogarage. Er is altijd de angst om teveel te betalen, consumenten weten van tevoren niet wat een bezoek gaat kosten en of de reparatie überhaupt wel goed wordt uitgevoerd”, stelt Hugo Salaun, marketing & digital director bij Arval (links op de foto). Via een app, die vooralsnog eerste in andere Arval-landen wordt gelanceerd om te beginnen Italië, kunnen consumenten een afspraak maken met een garage uit een door Arval geselecteerd netwerk. Daarmee wil de leasemaatschappij de prijs duidelijk hebben voordat de boeking er is. “Het is een pay per use-optie, er zit geen abonnement aan verbonden of registratiekosten. We verwachten 1 miljoen gebruikers in 2020.”

Dit is volgens de directeuren geen shift van de focus op b2b naar b2c, maar een uitbreiding van de doelgroep. “90 procent van de werknemers heeft geen auto van de zaak, maar wel een mobiliteitsbehoefte. Dat enorme gat willen we vullen”, aldus Salaun.

EV 6 tot 12 maanden uitproberen

De trend van diesel en benzine naar EV’s is Arval ook niet ontgaan. Elektrische auto’s zijn in Nederland ook niet nieuw, maar Arval heeft het aanbod nu zo ingericht dat ook twijfelaars over de streep worden getrokken om een EV te leasen. Salaun vertelt dat er bijvoorbeeld een ‘trial’-optie is toegevoegd. “Berijders kunnen een EV drie tot zes maanden testen en als het ze toch niet bevalt, mogen ze de auto inruilen voor een met een conventionele aandrijving.” Ook worden de kwh’s waarmee EV’s op het thuisnet worden geladen, automatisch teruggestort op de rekening van de berijder.

Om de ontwikkeling van het dienstenaanbod voor elektrische auto’s te versnellen zijn samenwerkingsverbanden aangegaan met Renault, Nissan en New Motion. “Wij willen de drempel om elektrisch te rijden verlagen met een concept waarbij de berijder zelf niets hoeft te regelen”, aldus Donnelly. Philippe Bismut vult aan dat het de ambitie is dat in 2020 5 procent van alle orders een EV is.

Arval mikt op werknemer zonder leaseauto | Fleet&Mobility

Arval mikt op werknemer zonder leaseauto

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
De Arval-directie tijdens de persbijeenkomst in Parijs.

Het bleek maar weer dat Nederland duidelijk voorop loopt in de leasebranche. Zo werden er een business2employee (b2e)-, een carsharing- en een EV-concept gelanceerd.

Liam Donnelly, Arval-directeur in Nederland, legt uit dat in het geval van car sharing in ons land nu nog is geregeld met een partner, maar dat moet op een later moment overgaan op het concept van de leasemaatschappij zelf. “B2E slaat in Nederland minder goed aan dan in bijvoorbeeld de UK. Nederland is daarom het enige Arval-land waar private lease direct naar de consument beschikbaar is, in alle andere landen (Arval is wereldwijd in 29 landen vertegenwoordigd, red) gaat het altijd via de werkgever.”

‘Pay per use’ voor consumenten

Daarnaast werd ook het platform Arval for me gelanceerd, dat zich richt op automobilisten met een privéauto. “Een van de pijnpunten van consumenten is een bezoek aan de autogarage. Er is altijd de angst om teveel te betalen, consumenten weten van tevoren niet wat een bezoek gaat kosten en of de reparatie überhaupt wel goed wordt uitgevoerd”, stelt Hugo Salaun, marketing & digital director bij Arval (links op de foto). Via een app, die vooralsnog eerste in andere Arval-landen wordt gelanceerd om te beginnen Italië, kunnen consumenten een afspraak maken met een garage uit een door Arval geselecteerd netwerk. Daarmee wil de leasemaatschappij de prijs duidelijk hebben voordat de boeking er is. “Het is een pay per use-optie, er zit geen abonnement aan verbonden of registratiekosten. We verwachten 1 miljoen gebruikers in 2020.”

Dit is volgens de directeuren geen shift van de focus op b2b naar b2c, maar een uitbreiding van de doelgroep. “90 procent van de werknemers heeft geen auto van de zaak, maar wel een mobiliteitsbehoefte. Dat enorme gat willen we vullen”, aldus Salaun.

EV 6 tot 12 maanden uitproberen

De trend van diesel en benzine naar EV’s is Arval ook niet ontgaan. Elektrische auto’s zijn in Nederland ook niet nieuw, maar Arval heeft het aanbod nu zo ingericht dat ook twijfelaars over de streep worden getrokken om een EV te leasen. Salaun vertelt dat er bijvoorbeeld een ‘trial’-optie is toegevoegd. “Berijders kunnen een EV drie tot zes maanden testen en als het ze toch niet bevalt, mogen ze de auto inruilen voor een met een conventionele aandrijving.” Ook worden de kwh’s waarmee EV’s op het thuisnet worden geladen, automatisch teruggestort op de rekening van de berijder.

Om de ontwikkeling van het dienstenaanbod voor elektrische auto’s te versnellen zijn samenwerkingsverbanden aangegaan met Renault, Nissan en New Motion. “Wij willen de drempel om elektrisch te rijden verlagen met een concept waarbij de berijder zelf niets hoeft te regelen”, aldus Donnelly. Philippe Bismut vult aan dat het de ambitie is dat in 2020 5 procent van alle orders een EV is.