Inkoopmanagement

Laatste update:

MobiliteitsRAI: al ruim duizend bezoekers aangemeld

Meer dan duizend bezoekers hebben zich aangemeld voor de MobiliteitsRAI, de nieuwe vakbeurs voor zakelijke mobiliteit.

Dat zegt beursmanager Rikkert Graat tegen Fleet&Mobility.

De beurs vindt plaats van 19 tot 21 oktober in RAI Amsterdam. “We mikken op 10 tot 15 duizend bezoekers”, aldus Graat. “De MobiliteitsRAI is een volledig nieuw evenement. Als je bedenkt dat het pas over zeven weken is, dan is ruim duizend aanmeldingen zeer goed.”

In oktober vorig jaar werd de BedrijfsautoRAI afgelast, omdat een aantal truckmerken wilde niet deelnemen. Daardoor ontstond een gat in de beurskalender. “Daarop zijn wij in gesprek gegaan met de markt over welke interesses en behoeftes er zijn”, zegt Graat. “Op basis daarvan hebben wij een nieuw beursconcept ontwikkeld.” Op de MobiliteitsRAI 2017 staat kennisdelen centraal, aldus Graat. “Het evenement is zowel een beurs als een congres. Zo bieden we deelnemers meer mogelijkheden om in contact te komen met nieuwe doelgroepen. Congressen, workshops en seminars zijn veel effectiever dan een enorme stand om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.”

Mobiliteitstheater

De beurs zal dan ook niet de gehele RAI vullen. “Das war einmal”, zegt Graat. “In de Europahal verwachten we 65 tot 70 bedrijven, met een veel groter aantal merken. Daarmee is de hal goed gevuld. Dat is wat we verwacht hadden voor deze eerste editie.” Centraal op de beursvloer staat het mobiliteitstheater. “Daar bespreken partijen als TLN, Evofenedex en Dinalog praktische onderwerpen waar transportondernemers en fleetowners direct mee aan de slag kunnen”, aldus Graat. Voorbeelden zijn de digitale tachograaf, Paychecked, de digitale vrachtbrief en code 95. Ook is er aandacht voor onderwerpen die voor wagenparkbeheerders van belang zijn, en voor innovaties in het mkb op terreinen die niet specifiek met transport van doen hebben.

Daarnaast is er dus het congresprogramma, met op woensdagavond 18 oktober een ‘industry dinner’, waar truckmerken, carrosseriebouwers, grote vervoerders en belangrijke ambtenaren met elkaar aan tafel zitten om kennis uit te wisselen over transport in de stad en op lange afstand. Op 19 oktober vindt nog zo’n diner plaats, maar dan rondom bestelauto’s. Donderdagmorgen draait het programma om de aandrijving van de toekomst, waarbij onder meer DAF en VDL acte de présence geven. In de middag vindt de Nationale Bestelauto Summit plaats. “Daarnaast vinden gedurende het gehele evenement nog vele kleinere deelprogramma’s plaats”, aldus Graat.

KvK-nummer

Deze eerste editie van de MobiliteitsRAI is vooral gericht op zwaarder transport en inbouw van bestelauto’s. “In 2019 trekken we het concept breder”, zegt Graat. “Dan willen we ons nadrukkelijk ook op personenvervoer gaan richten. Voor deze editie was het simpelweg te kort dag om dat nog rond te krijgen.” Nog een verschil met de vroegere BedrijfsautoRAI: de beurs is uitsluitend gericht op zakelijke bezoekers. Voor inschrijving als bezoeker is een KvK-nummer nodig. “We verwachten dan ook veel meer beslissingsnemers dan liefhebbers van vrachtwagens”, zegt Graat. En daarvan heeft hij dus al meer dan duizend aanmeldingen binnen.

Meer informatie en aanmelden: www.mobiliteitsrai.nl.

MobiliteitsRAI: al ruim duizend bezoekers aangemeld | Fleet&Mobility

MobiliteitsRAI: al ruim duizend bezoekers aangemeld

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat zegt beursmanager Rikkert Graat tegen Fleet&Mobility.

De beurs vindt plaats van 19 tot 21 oktober in RAI Amsterdam. “We mikken op 10 tot 15 duizend bezoekers”, aldus Graat. “De MobiliteitsRAI is een volledig nieuw evenement. Als je bedenkt dat het pas over zeven weken is, dan is ruim duizend aanmeldingen zeer goed.”

In oktober vorig jaar werd de BedrijfsautoRAI afgelast, omdat een aantal truckmerken wilde niet deelnemen. Daardoor ontstond een gat in de beurskalender. “Daarop zijn wij in gesprek gegaan met de markt over welke interesses en behoeftes er zijn”, zegt Graat. “Op basis daarvan hebben wij een nieuw beursconcept ontwikkeld.” Op de MobiliteitsRAI 2017 staat kennisdelen centraal, aldus Graat. “Het evenement is zowel een beurs als een congres. Zo bieden we deelnemers meer mogelijkheden om in contact te komen met nieuwe doelgroepen. Congressen, workshops en seminars zijn veel effectiever dan een enorme stand om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.”

Mobiliteitstheater

De beurs zal dan ook niet de gehele RAI vullen. “Das war einmal”, zegt Graat. “In de Europahal verwachten we 65 tot 70 bedrijven, met een veel groter aantal merken. Daarmee is de hal goed gevuld. Dat is wat we verwacht hadden voor deze eerste editie.” Centraal op de beursvloer staat het mobiliteitstheater. “Daar bespreken partijen als TLN, Evofenedex en Dinalog praktische onderwerpen waar transportondernemers en fleetowners direct mee aan de slag kunnen”, aldus Graat. Voorbeelden zijn de digitale tachograaf, Paychecked, de digitale vrachtbrief en code 95. Ook is er aandacht voor onderwerpen die voor wagenparkbeheerders van belang zijn, en voor innovaties in het mkb op terreinen die niet specifiek met transport van doen hebben.

Daarnaast is er dus het congresprogramma, met op woensdagavond 18 oktober een ‘industry dinner’, waar truckmerken, carrosseriebouwers, grote vervoerders en belangrijke ambtenaren met elkaar aan tafel zitten om kennis uit te wisselen over transport in de stad en op lange afstand. Op 19 oktober vindt nog zo’n diner plaats, maar dan rondom bestelauto’s. Donderdagmorgen draait het programma om de aandrijving van de toekomst, waarbij onder meer DAF en VDL acte de présence geven. In de middag vindt de Nationale Bestelauto Summit plaats. “Daarnaast vinden gedurende het gehele evenement nog vele kleinere deelprogramma’s plaats”, aldus Graat.

KvK-nummer

Deze eerste editie van de MobiliteitsRAI is vooral gericht op zwaarder transport en inbouw van bestelauto’s. “In 2019 trekken we het concept breder”, zegt Graat. “Dan willen we ons nadrukkelijk ook op personenvervoer gaan richten. Voor deze editie was het simpelweg te kort dag om dat nog rond te krijgen.” Nog een verschil met de vroegere BedrijfsautoRAI: de beurs is uitsluitend gericht op zakelijke bezoekers. Voor inschrijving als bezoeker is een KvK-nummer nodig. “We verwachten dan ook veel meer beslissingsnemers dan liefhebbers van vrachtwagens”, zegt Graat. En daarvan heeft hij dus al meer dan duizend aanmeldingen binnen.

Meer informatie en aanmelden: www.mobiliteitsrai.nl.