Leasing en verhuur

Laatste update:

Verbruik plug-in EV 182% hoger dan fabrieksopgave

Berijders van plug-in hybrides verbruiken veel meer brandstof dan de fabrieksnorm. Gemiddeld ligt het verbruik 182% hoger. Dat blijkt uit onderzoek van tankkaartleverancier Travelcard in opdracht van Fleetmotive. 

In totaal werd het brandstofverbruik van 365 plug-in hybrides geanalyseerd, die in totaal meer dan 2 miljoen kilometer reden gedurende de onderzoeksperiode. De grootste afwijking is er bij de Opel Ampera/Chevrolet Volt. De Prius Plugin deed het beter, maar had eveneens een meerverbruik van 83%.

Lees het hele onderzoek en reacties van wagenparkbeheerders op het verbruik in de nieuwe Fleetmotive, die hier online te lezen is. 

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Verbruik plug-in EV 182% hoger dan fabrieksopgave | Fleet&Mobility

Verbruik plug-in EV 182% hoger dan fabrieksopgave

Redactie Redactie
• Laatste update:

In totaal werd het brandstofverbruik van 365 plug-in hybrides geanalyseerd, die in totaal meer dan 2 miljoen kilometer reden gedurende de onderzoeksperiode. De grootste afwijking is er bij de Opel Ampera/Chevrolet Volt. De Prius Plugin deed het beter, maar had eveneens een meerverbruik van 83%.

Lees het hele onderzoek en reacties van wagenparkbeheerders op het verbruik in de nieuwe Fleetmotive, die hier online te lezen is.