Leasing en verhuur

Arval lanceert leaseconcept voor MKB

Leasemaatschappij Arval lanceert een leaseconcept waarbij tegen een vaste prijs per maand een auto in het a-, b- of c-segment kan worden geleased. Het concept, dat nog geen naam heeft, wordt eind volgende maand geïntroduceerd en richt zich op het MKB.

Het principe is simpel: Arval bepaalt het assortiment (en creëert zo extra inkoopvoordeel), de MKB’er kiest het segment (a,b of c) en betaalt vervolgens een vast bedrag per maand. Exclusief brandstofkosten en kilometers, dat wel. “Dat betekent dus dat je verzekert bent van vervoer, maar dat je niet voor kilometers betaalt als je ze niet maakt”, aldus Dick Bakker, commercieel directeur bij Arval.

De prijzen voor het concept zijn nog niet bekend, wel moeten ze scherper zijn dan de gemiddelde leaseprijs bij een 48-maandscontract. Dit wordt mogelijk omdat Arval dus de auto’s uitkiest, en ook omdat het een online concept is.

Arval verwacht dit jaar nog 200 auto’s in te kunnen zetten; in 2018 moeten dat er ruim zesduizend zijn. “Kleinere bedrijven willen precies weten wat de kostenontwikkeling van hun wagenpark is. Met deze leaseoplossing krijgen zij daar eenvoudig inzicht in. Dat dit werkt, blijkt uit de populariteit van hetzelfde pricingmodel voor ons autodeelconcept, de Wisselwagen”, aldus Bakker.

Van Daalen volgt Bakker op
Bakker (rechts op de foto) wordt directeur van de nieuwe divisie waar het concept onder valt. Hij draagt zijn huidige functie als commercieel directeur over aan Lennard van Daalen, die nu hoofd buitendienst bij Arval is

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Arval lanceert leaseconcept voor MKB | Fleet&Mobility

Arval lanceert leaseconcept voor MKB

Redactie Redactie

Het principe is simpel: Arval bepaalt het assortiment (en creëert zo extra inkoopvoordeel), de MKB’er kiest het segment (a,b of c) en betaalt vervolgens een vast bedrag per maand. Exclusief brandstofkosten en kilometers, dat wel. “Dat betekent dus dat je verzekert bent van vervoer, maar dat je niet voor kilometers betaalt als je ze niet maakt”, aldus Dick Bakker, commercieel directeur bij Arval.

De prijzen voor het concept zijn nog niet bekend, wel moeten ze scherper zijn dan de gemiddelde leaseprijs bij een 48-maandscontract. Dit wordt mogelijk omdat Arval dus de auto’s uitkiest, en ook omdat het een online concept is.

Arval verwacht dit jaar nog 200 auto’s in te kunnen zetten; in 2018 moeten dat er ruim zesduizend zijn. “Kleinere bedrijven willen precies weten wat de kostenontwikkeling van hun wagenpark is. Met deze leaseoplossing krijgen zij daar eenvoudig inzicht in. Dat dit werkt, blijkt uit de populariteit van hetzelfde pricingmodel voor ons autodeelconcept, de Wisselwagen”, aldus Bakker.

Van Daalen volgt Bakker op
Bakker (rechts op de foto) wordt directeur van de nieuwe divisie waar het concept onder valt. Hij draagt zijn huidige functie als commercieel directeur over aan Lennard van Daalen, die nu hoofd buitendienst bij Arval is