Leasing en verhuur

Louwman lanceert klantportaal Mijncontract voor private lease

(Foto: Shutterstock)

Auto-importeur Louwman heeft een portaal ontwikkeld voor zijn private-lease klanten: Mijncontract.

Hierbij heeft het bedrijf gebruik gemaakt van het low-code platform van applicatieontwikkelaar Mendix. Dat maakt Mendix vandaag bekend.

De app MijnContract wordt ingezet als klantportaal door dochteronderneming Alcredis Finance. Zowel nieuwe private lease-klanten, als de bestaande 16.500 leaseklanten kunnen gebruik maken van het portaal. De app is daarnaast ook toegankelijk voor dealerbedrijven van de Louwman Group en backoffice medewerkers van Alvredis. Het digitaliseren van het volledige klantcontact moet tot een lager klantverloop leiden en een efficiënter intakeproces.

Het doel van het klantportaal is dat de verwachte groei van 60 procent in de private lease-divisie opgevangen kan worden met de helft van de huidige medewerkers van Alcredis. Dit kan door efficiënter te werken, zo wordt het intakeproces van nieuwe private leaseklanten teruggebracht naar een dag. Voorheen nam dit enkele weken in beslag.

Zakelijke toepassingen

In het klantportaal kan een klant persoonlijke gegevens wijzigen en allerlei informatie inzien, zoals facturen en het aantal gereden kilometers ten opzichte van het contract. Alcredis hoopt de data die in de app wordt verzameld in de toekomst te gebruiken voor zakelijke toepassingen. “We onderzoeken de mogelijkheden om onze supply chain te optimaliseren en te zorgen voor een betere voorraadbeheer”, zegt Jan van der Laan, manager Mendix Expert Center bij de Louwman Group. “Nu kan elke klant zijn nieuwe auto helemaal zelf samenstellen met tal van variaties. Met de inzichten vanuit de data-analyse kunnen we zien welke variëteit, bijvoorbeeld kleur en autotype, in een bepaalde regio erg in trek is. Bovendien kunnen we de keuze van de klant beïnvloeden door acties op te zetten als ‘rijd binnen 24 uur in uw nieuwe auto’.”

Mijncontract is geïntegreerd met het legacy AS400-systeem en het Miles ERP-systeem. Daarnaast voldoet het klantportaal aan de wensen van de automerken Toyota, Lexus en Suzuki die de Louwman Groep voert. “Het is voor deze automerken essentieel dat hun merkidentiteit tot in het kleinste detail wordt doorgevoerd”, stelt Van der Laan. “Bezoekt een klant bijvoorbeeld zijn persoonlijke portal via toyota.nl of lexus.nl, dan blijft hij gedurende de gehele klantreis binnen dezelfde merkomgeving. Door samen te werken met Mendix konden we dit voor deze automerken waarmaken.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Jeroen Vos
Louwman lanceert klantportaal Mijncontract voor private lease | Fleet&Mobility

Louwman lanceert klantportaal Mijncontract voor private lease

Jeroen Vos Jeroen Vos
(Foto: Shutterstock)

Hierbij heeft het bedrijf gebruik gemaakt van het low-code platform van applicatieontwikkelaar Mendix. Dat maakt Mendix vandaag bekend.

De app MijnContract wordt ingezet als klantportaal door dochteronderneming Alcredis Finance. Zowel nieuwe private lease-klanten, als de bestaande 16.500 leaseklanten kunnen gebruik maken van het portaal. De app is daarnaast ook toegankelijk voor dealerbedrijven van de Louwman Group en backoffice medewerkers van Alvredis. Het digitaliseren van het volledige klantcontact moet tot een lager klantverloop leiden en een efficiënter intakeproces.

Het doel van het klantportaal is dat de verwachte groei van 60 procent in de private lease-divisie opgevangen kan worden met de helft van de huidige medewerkers van Alcredis. Dit kan door efficiënter te werken, zo wordt het intakeproces van nieuwe private leaseklanten teruggebracht naar een dag. Voorheen nam dit enkele weken in beslag.

Zakelijke toepassingen

In het klantportaal kan een klant persoonlijke gegevens wijzigen en allerlei informatie inzien, zoals facturen en het aantal gereden kilometers ten opzichte van het contract. Alcredis hoopt de data die in de app wordt verzameld in de toekomst te gebruiken voor zakelijke toepassingen. “We onderzoeken de mogelijkheden om onze supply chain te optimaliseren en te zorgen voor een betere voorraadbeheer”, zegt Jan van der Laan, manager Mendix Expert Center bij de Louwman Group. “Nu kan elke klant zijn nieuwe auto helemaal zelf samenstellen met tal van variaties. Met de inzichten vanuit de data-analyse kunnen we zien welke variëteit, bijvoorbeeld kleur en autotype, in een bepaalde regio erg in trek is. Bovendien kunnen we de keuze van de klant beïnvloeden door acties op te zetten als ‘rijd binnen 24 uur in uw nieuwe auto’.”

Mijncontract is geïntegreerd met het legacy AS400-systeem en het Miles ERP-systeem. Daarnaast voldoet het klantportaal aan de wensen van de automerken Toyota, Lexus en Suzuki die de Louwman Groep voert. “Het is voor deze automerken essentieel dat hun merkidentiteit tot in het kleinste detail wordt doorgevoerd”, stelt Van der Laan. “Bezoekt een klant bijvoorbeeld zijn persoonlijke portal via toyota.nl of lexus.nl, dan blijft hij gedurende de gehele klantreis binnen dezelfde merkomgeving. Door samen te werken met Mendix konden we dit voor deze automerken waarmaken.”