Personenauto's

Laatste update:

Leaseplan biedt ROB-service bij Occasion Center

Leaseplan gaat vanuit zijn Occasion Centers onderhoud, bandenwissels en (ruit)schadeherstel aanbieden. Daarvoor is de leasemaatschappij een samenwerking gestart met Bosch Car Service, Profile Car & Tyreservice, Schadenet en Glasgarage. Deze aanbieders verzorgen vanuit de drie Occasion Centers alle onderhoud- en reparatiediensten. Waar mogelijk kunnen werkzaamheden aan een auto dan worden gecombineerd zodat de leaserijder maar naar één locatie hoeft.

De leasemaatschappij werkte landelijk al met deze partners voor ROB-dienstverlening. Het nieuwe one-stop-shop-concept wordt aangeboden aan zakelijke en privéleaserijders, maar ook automobilisten die geen klant zijn bij Leaseplan kunnen bij de Centers terecht. “De Occasion Centers zijn hiermee een compleet autobedrijf geworden”, zegt Leaseplan persvoorlichter Nicole Hagen.

Onder eigen naam
De vier aftersalespartners voeren de werkzaamheden onder eigen naam uit. In het nieuwe Leaseplan Occasion Center in Moordrecht zijn ze geïntegreerd op de locatie en hebben ze ook hun eigen logo en naam op de gevel. “De leveranciers hebben een gezamenlijke servicebalie en stemmen onderling de planning af.”

De servicepartners vestigen zich zoveel mogelijk in en direct om de Occasion Centers, en anders zorgt Leaseplan voor transport van de auto naar een locatie in de buurt.

Leaseplan stuurt berijders voor onderhoud nog steeds naar de beste aanbieder in de buurt, vertelt Hagen. “Daarbij wordt dynamisch gekeken naar de beste prijs-kwaliteitverhouding in een straal van een aantal kilometer. Ze komen dan uit bij de dealer zijn of bij een universeel autobedrijf uit ons netwerk, zoals bijvoorbeeld Bosch Car Service. Daar is geen verandering in gekomen, onderhoud via de Occasion Centers is een extra dienst die erbij is gekomen voor berijders die dat prettig vinden.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Leaseplan biedt ROB-service bij Occasion Center | Fleet&Mobility

Leaseplan biedt ROB-service bij Occasion Center

Redactie Redactie
• Laatste update:

De leasemaatschappij werkte landelijk al met deze partners voor ROB-dienstverlening. Het nieuwe one-stop-shop-concept wordt aangeboden aan zakelijke en privéleaserijders, maar ook automobilisten die geen klant zijn bij Leaseplan kunnen bij de Centers terecht. “De Occasion Centers zijn hiermee een compleet autobedrijf geworden”, zegt Leaseplan persvoorlichter Nicole Hagen.

Onder eigen naam
De vier aftersalespartners voeren de werkzaamheden onder eigen naam uit. In het nieuwe Leaseplan Occasion Center in Moordrecht zijn ze geïntegreerd op de locatie en hebben ze ook hun eigen logo en naam op de gevel. “De leveranciers hebben een gezamenlijke servicebalie en stemmen onderling de planning af.”

De servicepartners vestigen zich zoveel mogelijk in en direct om de Occasion Centers, en anders zorgt Leaseplan voor transport van de auto naar een locatie in de buurt.

Leaseplan stuurt berijders voor onderhoud nog steeds naar de beste aanbieder in de buurt, vertelt Hagen. “Daarbij wordt dynamisch gekeken naar de beste prijs-kwaliteitverhouding in een straal van een aantal kilometer. Ze komen dan uit bij de dealer zijn of bij een universeel autobedrijf uit ons netwerk, zoals bijvoorbeeld Bosch Car Service. Daar is geen verandering in gekomen, onderhoud via de Occasion Centers is een extra dienst die erbij is gekomen voor berijders die dat prettig vinden.”