Infrastructuur

Laatste update:

‘Middelgrote steden hebben te weinig laadpalen’

Vooral middelgrote gemeentes moeten investeren in openbare EV-oplaadpunten om de groei van elektrisch vervoer in de toekomst op te kunnen vangen. Als voorbeeldsteden worden Apeldoorn, Nijmegen, Amersfoort, Ede, Emmen, Enschede en Zwolle genoemd.

Dat blijkt uit een EV-benchmark van adviesbureau Over Morgen. Volgens het bureau zal 70 procent van de EV’s gaan laden in de openbare ruimte.

Over Morgen zocht uit in hoeverre het huidige laadnetwerk per gemeente is voorbereid op de vraag naar elektrisch rijden nu en in de nabije toekomst.

De vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht scoren relatief goed in de benchmark. Daar is de afgelopen jaren dan ook al flink geïnvesteerd in openbare laadvoorzieningen.

Bekijk hier de benchmark per gemeente.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
‘Middelgrote steden hebben te weinig laadpalen’ | Fleet&Mobility

‘Middelgrote steden hebben te weinig laadpalen’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit een EV-benchmark van adviesbureau Over Morgen. Volgens het bureau zal 70 procent van de EV’s gaan laden in de openbare ruimte.

Over Morgen zocht uit in hoeverre het huidige laadnetwerk per gemeente is voorbereid op de vraag naar elektrisch rijden nu en in de nabije toekomst.

De vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht scoren relatief goed in de benchmark. Daar is de afgelopen jaren dan ook al flink geïnvesteerd in openbare laadvoorzieningen.

Bekijk hier de benchmark per gemeente.