Personeel en mobiliteit

E-stepfabrikant: E-step nodig om grote mobiliteitsvraagstukken op te lossen

Foto: Voi

De Zweedse E-stepfabrikant Voi roept de Nederlandse overheid op om serieus werk te maken van e-step wet- en regelgeving. 

Dat meldt het bedrijf. In Nederland zijn e-steps op de openbare weg vooralsnog niet toegestaan. Volgens Voi laat de Nederlandse overheid daarmee grote kansen liggen. Volgens het bedrijf is een e-step ideaal voor de zogenoemde ‘last mile’. Het bedrijf stelt dat in andere landen stepjes zorgen voor meer gebruik van het OV. Dat kan leiden tot minder files, minder geparkeerde en ongebruikte auto’s en fietsen en minder afhankelijkheid van het gebruik van auto’s.

Daarbij zijn stepjes niet onveilig, betoogt Voi. En zeker niet in Nederland, waar steppers gebruik kunnen maken van de fietsinfrastructruur.

Mobiliteit 

“Nederland staat al tientallen jaren aan het roer van mobiliteit. Niet alleen wordt Nederland beschouwd als ’s werelds grootste fietsland, ook staat Nederland bekend om het creëren van innovatieve oplossingen om hedendaagse grote milieuvraagstukken aan te pakken. Covid-19 voegt een extra dimensie toe aan het al complexe mobiliteitsdebat: mensen zijn niet alleen op zoek naar duurzamere mobiliteitsvormen, ook zijn ze op zoek naar veilige opties in een onvoorspelbare pandemie”, stelt Kristina Nilsson, woordvoerder van Voi. 

Het bedrijf meldt in gesprek te zijn met het ministerie van Infrastructuur over regelgeving voor e-steps. 

Nederland kan als fietsland enorm veel voordeel halen uit micro-mobiliteit. “Het is van cruciaal belang dat er duidelijke nationale regelgeving komt, zodat e-steps veilig gebruik kunnen maken van de Nederlandse fietsinfrastructuur.”

E-stepfabrikant: E-step nodig om grote mobiliteitsvraagstukken op te lossen | Fleet&Mobility

E-stepfabrikant: E-step nodig om grote mobiliteitsvraagstukken op te lossen

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Foto: Voi

Dat meldt het bedrijf. In Nederland zijn e-steps op de openbare weg vooralsnog niet toegestaan. Volgens Voi laat de Nederlandse overheid daarmee grote kansen liggen. Volgens het bedrijf is een e-step ideaal voor de zogenoemde ‘last mile’. Het bedrijf stelt dat in andere landen stepjes zorgen voor meer gebruik van het OV. Dat kan leiden tot minder files, minder geparkeerde en ongebruikte auto’s en fietsen en minder afhankelijkheid van het gebruik van auto’s.

Daarbij zijn stepjes niet onveilig, betoogt Voi. En zeker niet in Nederland, waar steppers gebruik kunnen maken van de fietsinfrastructruur.

Mobiliteit 

“Nederland staat al tientallen jaren aan het roer van mobiliteit. Niet alleen wordt Nederland beschouwd als ’s werelds grootste fietsland, ook staat Nederland bekend om het creëren van innovatieve oplossingen om hedendaagse grote milieuvraagstukken aan te pakken. Covid-19 voegt een extra dimensie toe aan het al complexe mobiliteitsdebat: mensen zijn niet alleen op zoek naar duurzamere mobiliteitsvormen, ook zijn ze op zoek naar veilige opties in een onvoorspelbare pandemie”, stelt Kristina Nilsson, woordvoerder van Voi. 

Het bedrijf meldt in gesprek te zijn met het ministerie van Infrastructuur over regelgeving voor e-steps. 

Nederland kan als fietsland enorm veel voordeel halen uit micro-mobiliteit. “Het is van cruciaal belang dat er duidelijke nationale regelgeving komt, zodat e-steps veilig gebruik kunnen maken van de Nederlandse fietsinfrastructuur.”