Auto en fiscus

GroenLinks wil behoud subsidie Het Nieuwe Rijden

GroenLinks Kamerlid Liesbeth van Tongeren roept op de subsidie voor Het Nieuwe Rijden te behouden. Tijdens de behandeling van de begroting van het ministerie van Infrastructuur en Milieu riep zij op HNR ook na de programmaperiode voort te zetten.

Bovag en RAI Vereniging onderschrijven dit belang. Volgens de branchevereniging is HNR bijvoorbeeld het enige programma dat een brug slaat tussen zuinige technieken en energiezuinig rijgedrag, maar ook het gat tussen norm- en praktijkverbruik verkleint.

Het programma heeft tot doel automobilisten, beroepschauffeurs en wagenparkbeheerders aan te zetten tot een energie-efficiënter aankoop-, reis- en rijgedrag om 1 megaton CO2 te besparen. HNR wordt uitgevoerd door het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IvDM) dat door beide brancheorganisaties is opgericht om aanjager te zijn van duurzaamheid richting de professionals in de mobiliteitsbranche.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
GroenLinks wil behoud subsidie Het Nieuwe Rijden | Fleet&Mobility

GroenLinks wil behoud subsidie Het Nieuwe Rijden

Redactie Redactie

Bovag en RAI Vereniging onderschrijven dit belang. Volgens de branchevereniging is HNR bijvoorbeeld het enige programma dat een brug slaat tussen zuinige technieken en energiezuinig rijgedrag, maar ook het gat tussen norm- en praktijkverbruik verkleint.

Het programma heeft tot doel automobilisten, beroepschauffeurs en wagenparkbeheerders aan te zetten tot een energie-efficiënter aankoop-, reis- en rijgedrag om 1 megaton CO2 te besparen. HNR wordt uitgevoerd door het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IvDM) dat door beide brancheorganisaties is opgericht om aanjager te zijn van duurzaamheid richting de professionals in de mobiliteitsbranche.