Leasing en verhuur

Laatste update:

Lynk&Co-ceo: Abonnementstarief blijft gelijk ondanks stijgende prijzen

Foto: Lynk&Co

Fabrikant Lynk&Co handhaaft het abonnementstarief op 500 euro, ondanks de stijgende autoprijzen en lange levertijden. Dat vertelde de ceo van de autofabrikant Alain Visser in de eerste editie van de Automotive podcast Mobtalk.

Van de 12 duizend auto’s van Lynk&Co die op dit moment in Europa rijden, wordt 15 procent gedeeld. De deelbaarheid van de auto is een van de belangrijkste ‘usp’s’ van het merk, dat de auto’s vooral via abonnementen aanbiedt. “De gegevens die we nu hebben – we hebben 4 duizend auto’s op de baan in Nederland, 12 duizend in Europa – is dat vijftien procent van die auto’s wordt gedeeld. Daar moet ik bij aangeven dat in Italië, Spanje en Frankrijk het delen pas volgende maand aangeboden zal worden. Van de auto’s die gedeeld kunnen worden, wordt ongeveer 25 tot 30 procent gedeeld”, zei Visser. Het autodelen is voor de autofabrikant een belangrijk onderdeel in zijn abonneemodel en stelt abonnees in staat om zelf uiteindelijk zelfs gratis te rijden.

Duurzaamheid

Tijdens het gesprek ging Lynk&Co-ceo Alain Visser ook dieper in op duurzaamheidsmarketing in de auto-industrie. “Het schijnheilige aan de auto-industrie is dat plotseling iedereen zegt duurzaam te zijn. Omdat ze elektrische auto’s hebben. Maar als je businessmodel erin bestaat een product zoveel mogelijk te verkopen dat voor vijf procent van de tijd gebruikt wordt dan kun je jezelf niet duurzaam noemen. Dat is bullshit.”

Beluister de podcast hier.

Lynk&Co-ceo: Abonnementstarief blijft gelijk ondanks stijgende prijzen | Fleet&Mobility

Lynk&Co-ceo: Abonnementstarief blijft gelijk ondanks stijgende prijzen

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Lynk&Co

Van de 12 duizend auto’s van Lynk&Co die op dit moment in Europa rijden, wordt 15 procent gedeeld. De deelbaarheid van de auto is een van de belangrijkste ‘usp’s’ van het merk, dat de auto’s vooral via abonnementen aanbiedt. “De gegevens die we nu hebben – we hebben 4 duizend auto’s op de baan in Nederland, 12 duizend in Europa – is dat vijftien procent van die auto’s wordt gedeeld. Daar moet ik bij aangeven dat in Italië, Spanje en Frankrijk het delen pas volgende maand aangeboden zal worden. Van de auto’s die gedeeld kunnen worden, wordt ongeveer 25 tot 30 procent gedeeld”, zei Visser. Het autodelen is voor de autofabrikant een belangrijk onderdeel in zijn abonneemodel en stelt abonnees in staat om zelf uiteindelijk zelfs gratis te rijden.

Duurzaamheid

Tijdens het gesprek ging Lynk&Co-ceo Alain Visser ook dieper in op duurzaamheidsmarketing in de auto-industrie. “Het schijnheilige aan de auto-industrie is dat plotseling iedereen zegt duurzaam te zijn. Omdat ze elektrische auto’s hebben. Maar als je businessmodel erin bestaat een product zoveel mogelijk te verkopen dat voor vijf procent van de tijd gebruikt wordt dan kun je jezelf niet duurzaam noemen. Dat is bullshit.”

Beluister de podcast hier.