Overig

Laatste update:

Kijk de Automotive Livestream terug: ‘Bezettingsgraad deelauto moet omhoog’

(Foto: Shutterstock)

Autodelen biedt niet alleen kansen in steden, maar ook in de periferie. Daarover bleken Tarik Fawzi, ceo van deelplatform MobyOne, en Jos Hollestelle, directeur van adviesbureau Syndesmo, het eens. Maar hoeveel deelauto’s zijn er in totaal nodig? Daarover ontstond een interessante discussie tijdens de Automotive Livestream.

Ondanks het aanbod van verschillende partijen in de markt en ondersteuning vanuit Den Haag moet de doorbraak van de deelauto in Nederland nog komen. Grote partijen als Daimler en BMW zijn ingestapt, maar hebben hun deelconcept ook weer gestaakt in grote steden. In Amsterdam werd de vloot van Share Now echter uitgebreid. Tarik Fawzi, ceo van MobyOne, licht toe hoe zijn deelplatform zakelijke vloten deelbaar maakt en welke opties om autodelen succesvol te maken nog onderbelicht worden. Zo vindt hij dat autodelen ook kansrijk is voor de periferie. “Dan moet je het anders invullen, dus meer als vervanging van het openbaar vervoer wanneer dat wegbezuinigd is.” Fawzi verwacht dat het aantal deelauto’s in een paar jaar groeit naar 200 duizend, maar Jos Hollestelle, directeur van adviesbureau Syndesmo, is al blij als er daadwerkelijk 100 duizend deelauto’s rijden. Beide gasten zijn het eens dat de bezettingsgraad van de deelauto’s omhoog moet om succesvol te worden.

De Livestream is te volgen op LinkedinYoutubeen de Facebookpagina van Automotive Magazine.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Jeroen Vos
Kijk de Automotive Livestream terug: ‘Bezettingsgraad deelauto moet omhoog’ | Fleet&Mobility

Kijk de Automotive Livestream terug: ‘Bezettingsgraad deelauto moet omhoog’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Ondanks het aanbod van verschillende partijen in de markt en ondersteuning vanuit Den Haag moet de doorbraak van de deelauto in Nederland nog komen. Grote partijen als Daimler en BMW zijn ingestapt, maar hebben hun deelconcept ook weer gestaakt in grote steden. In Amsterdam werd de vloot van Share Now echter uitgebreid. Tarik Fawzi, ceo van MobyOne, licht toe hoe zijn deelplatform zakelijke vloten deelbaar maakt en welke opties om autodelen succesvol te maken nog onderbelicht worden. Zo vindt hij dat autodelen ook kansrijk is voor de periferie. “Dan moet je het anders invullen, dus meer als vervanging van het openbaar vervoer wanneer dat wegbezuinigd is.” Fawzi verwacht dat het aantal deelauto’s in een paar jaar groeit naar 200 duizend, maar Jos Hollestelle, directeur van adviesbureau Syndesmo, is al blij als er daadwerkelijk 100 duizend deelauto’s rijden. Beide gasten zijn het eens dat de bezettingsgraad van de deelauto’s omhoog moet om succesvol te worden.

De Livestream is te volgen op LinkedinYoutubeen de Facebookpagina van Automotive Magazine.