ALD stelt mobiliteitsbeleid samen met virtual reality-bril
ALD Automotive heeft het Mobility Experience Centre (MEC) uitgebreid met virtual reality-brillen. Deze mobiele versie van het MEC, wordt in alle 43 ALD-landen uitgerold.
Dat meldt ALD Automotive vandaag.
De mobiele versie is een aanvulling op het MEC, vertelt Lonneke van der Horst, marketing & strategy manager bij ALD Automotive. “Op die manier kunnen klanten bij ons in Hoofddorp terecht om een mobiliteitsbeleid samen te stellen, maar we kunnen dat nu ook op locatie doen.” Dat werkt met tablets gekoppeld aan de VR-brillen. ALD Automotive heeft drie brillen voor Nederland aangeschaft.
Effect van keuzes
Van der Horst benadrukt dat de inhoud van de experience, het op een speelse manier samenstellen van een mobiliteitsbeleid, hetzelfde blijft. “Zowel het fysieke MEC als de VR-versie maakt het voor bedrijven inzichtelijk welk effect de verschillende keuzes voor mobiliteit hebben op thema’s als duurzaamheid, kostenefficiency en aantrekkelijk werkgeverschap.”Drie jaar geleden werd het Mobility Experience Centre in Hoofddorp geopend.
België, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste landen die gebruik gaan maken van de VR-versie van de Mobility Experience. Later dit jaar vindt de introductie ook in andere landen plaats.