Mobiliteitsoplossingen

Laatste update:

Toogethr: Zakelijk parkeren wordt vergeten in mobiliteitsbeleid

Bedrijven vergeten zakelijke parkeren in hun mobiliteitsbeleid, aldus Toogethr. (Foto: Toogethr)

Werkgevers schieten tekort als het gaat om het bieden van zakelijke parkeerfaciliteiten, zo meent parkeerplatform Toogethr.  

Geen parkeerplek kunnen vinden als je voor een zakelijke afspraak op een andere locatie bent, blijkt in 39 procent van de gevallen ook negatieve invloed te hebben op de mening over die klant of opdrachtgever. Hiermee blijkt dat parkeren ook een aanzienlijke invloed kan hebben op een negatieve gemoedstoestand. Zo meent parkeerplatform Toogethr op basis van een onderzoek dat deze maand is gedaan door onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel, uitgevoerd onder 1.000 zakelijke parkeerders.

“Wat opvalt is dat als werkgevers aan mobiliteit denken, het parkeren vaak wordt vergeten”, aldus Joost Bijlsma, ceo en medeoprichter van Toogethr. “Parkeren is onlosmakelijk verbonden met mobiliteit en zakelijke automobilisten hebben hier wensen en verwachtingen bij.” 

Volgens het platform is het opmerkelijk dat 86 procent van de zakelijke automobilisten zegt geen parkeerplaats te kunnen reserveren voor een parkeerplek die ze meestal gebruiken voor werk. “Een kans voor werkgevers die ze nu laten liggen”, aldus Bijlsma. “Mensen willen inzicht in de parkeersituatie voordat ze ergens naartoe gaan. Door de verandering in de manier van werken zien we een verschuiving van vaste parkeerplekken naar de mogelijkheid om te reserveren.”

Toogethr: Zakelijk parkeren wordt vergeten in mobiliteitsbeleid | Fleet&Mobility

Toogethr: Zakelijk parkeren wordt vergeten in mobiliteitsbeleid

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Bedrijven vergeten zakelijke parkeren in hun mobiliteitsbeleid, aldus Toogethr. (Foto: Toogethr)

Geen parkeerplek kunnen vinden als je voor een zakelijke afspraak op een andere locatie bent, blijkt in 39 procent van de gevallen ook negatieve invloed te hebben op de mening over die klant of opdrachtgever. Hiermee blijkt dat parkeren ook een aanzienlijke invloed kan hebben op een negatieve gemoedstoestand. Zo meent parkeerplatform Toogethr op basis van een onderzoek dat deze maand is gedaan door onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel, uitgevoerd onder 1.000 zakelijke parkeerders.

“Wat opvalt is dat als werkgevers aan mobiliteit denken, het parkeren vaak wordt vergeten”, aldus Joost Bijlsma, ceo en medeoprichter van Toogethr. “Parkeren is onlosmakelijk verbonden met mobiliteit en zakelijke automobilisten hebben hier wensen en verwachtingen bij.” 

Volgens het platform is het opmerkelijk dat 86 procent van de zakelijke automobilisten zegt geen parkeerplaats te kunnen reserveren voor een parkeerplek die ze meestal gebruiken voor werk. “Een kans voor werkgevers die ze nu laten liggen”, aldus Bijlsma. “Mensen willen inzicht in de parkeersituatie voordat ze ergens naartoe gaan. Door de verandering in de manier van werken zien we een verschuiving van vaste parkeerplekken naar de mogelijkheid om te reserveren.”