Leasing en verhuur

Laatste update:

Leaseplan start privélease bij Mediamarkt

Leaseplan heeft in een uur tijd zeventig privéleasecontracten afgesloten voor een Fiat 500. Gisteren is de Gekkenhuisweek van de Media Markt van start gegaan die nog tot en met zondag duurt. Het is de aftrap van het privéleaseconcept van de leasemaatschappij.

De actie verloopt bovenverwachting goed, vertelt Leaseplans marketingdirecteur Martijn Versteegen. “We richten ons in eerste instantie op iedereen die een nieuwe auto wil. Iedere consument valt dus in principe in de doelgroep. We willen met deze actie vooral ervaring opdoen met de particuliere markt.”

De uitverkoopweek genoemd Gekkenhuisweek is gisteren gestart en op alle 46 vestigingen van de Media Markt is iemand aanwezig van Leaseplan om het privéleaseproduct toe te lichten. “Dat zijn medewerkers van ons die hiervoor speciaal getraind zijn”, legt Versteegen uit. “Mensen moeten nog vertrouwd raken met het product privélease. We denken dat het veel potentie heeft.”

Geen indexatie onderhoudskosten
De aflevering van de Fiats 500 vindt plaats bij de eigen centra van Leaseplan. “Bijvoorbeeld in Breukelen. De ROB-werkzaamheden gaan via ons voorkeursnetwerk, dat heeft een landelijke dekking.” Versteegen benadrukt dat onderhoudskosten niet worden geïndexeerd gedurende de looptijd van het contract, eventuele wijzigingen in btw, mrb en assurantiebelasting worden wel doorgevoerd.

Fiat Nederland houdt zich op de vlakte over de actie. “Het staat Leaseplan natuurlijk vrij om onze auto’s op deze manier aan de man te brengen”, aldus woordvoerder Mirco Racz. “Het is in elk geval een opvallende manier om hun merk, maar ook ons merk, onder de aandacht te brengen.”

Saillant detail: Fiat verkocht in 2012 nog zélf auto’s via de Mediamarkt, bij wijze van stunt.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Leaseplan start privélease bij Mediamarkt | Fleet&Mobility

Leaseplan start privélease bij Mediamarkt

Redactie Redactie
• Laatste update:

De actie verloopt bovenverwachting goed, vertelt Leaseplans marketingdirecteur Martijn Versteegen. “We richten ons in eerste instantie op iedereen die een nieuwe auto wil. Iedere consument valt dus in principe in de doelgroep. We willen met deze actie vooral ervaring opdoen met de particuliere markt.”

De uitverkoopweek genoemd Gekkenhuisweek is gisteren gestart en op alle 46 vestigingen van de Media Markt is iemand aanwezig van Leaseplan om het privéleaseproduct toe te lichten. “Dat zijn medewerkers van ons die hiervoor speciaal getraind zijn”, legt Versteegen uit. “Mensen moeten nog vertrouwd raken met het product privélease. We denken dat het veel potentie heeft.”

Geen indexatie onderhoudskosten
De aflevering van de Fiats 500 vindt plaats bij de eigen centra van Leaseplan. “Bijvoorbeeld in Breukelen. De ROB-werkzaamheden gaan via ons voorkeursnetwerk, dat heeft een landelijke dekking.” Versteegen benadrukt dat onderhoudskosten niet worden geïndexeerd gedurende de looptijd van het contract, eventuele wijzigingen in btw, mrb en assurantiebelasting worden wel doorgevoerd.

Fiat Nederland houdt zich op de vlakte over de actie. “Het staat Leaseplan natuurlijk vrij om onze auto’s op deze manier aan de man te brengen”, aldus woordvoerder Mirco Racz. “Het is in elk geval een opvallende manier om hun merk, maar ook ons merk, onder de aandacht te brengen.”

Saillant detail: Fiat verkocht in 2012 nog zélf auto’s via de Mediamarkt, bij wijze van stunt.