Leasing en verhuur

Laatste update:

VNF stopt als fleetownervereniging

De Verenigde Nederlandse Fleetowners (VNF) stopt zijn activiteiten. Dat bevestigt VNF-directeur en enige bestuurder Martin Lans aan Fleet&Mobility.

“De stichting VNF is afhankelijk van donaties van bedrijven en die inkomsten lopen sterk terug”, legt Lans uit. “Jaarlijks hadden wij zo’n vijftig donateurs, dit jaar hebben we nog geen enkele donatie binnengekregen.” Volgens hem is de echte wagenparkbeheerder steeds moeilijker te vinden. “Veel fleetmanagement wordt geoutsourcet. De traditionele fleetmanager loopt vaak tegen zijn pensioen aan en wordt daarna niet vervangen.”

Deze zomer al ging het bestuur van drie naar één bestuurslid. “Eentje ging met pensioen en de ander had de branche verlaten”, verklaart Lans de bestuursverkleining. Hij benadrukt dat de site in de lucht blijft en ook de naam VNF blijft bestaan. “Ik onderzoek nu andere verdienmodellen. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld adverteren op onze site. Ik denk ook aan een abonnementstructuur met een fee op persoonlijke titel. Dat zou dan een veel lagere fee worden dan bedrijven nu van ons gewend zijn.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
VNF stopt als fleetownervereniging | Fleet&Mobility

VNF stopt als fleetownervereniging

Redactie Redactie
• Laatste update:

“De stichting VNF is afhankelijk van donaties van bedrijven en die inkomsten lopen sterk terug”, legt Lans uit. “Jaarlijks hadden wij zo’n vijftig donateurs, dit jaar hebben we nog geen enkele donatie binnengekregen.” Volgens hem is de echte wagenparkbeheerder steeds moeilijker te vinden. “Veel fleetmanagement wordt geoutsourcet. De traditionele fleetmanager loopt vaak tegen zijn pensioen aan en wordt daarna niet vervangen.”

Deze zomer al ging het bestuur van drie naar één bestuurslid. “Eentje ging met pensioen en de ander had de branche verlaten”, verklaart Lans de bestuursverkleining. Hij benadrukt dat de site in de lucht blijft en ook de naam VNF blijft bestaan. “Ik onderzoek nu andere verdienmodellen. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld adverteren op onze site. Ik denk ook aan een abonnementstructuur met een fee op persoonlijke titel. Dat zou dan een veel lagere fee worden dan bedrijven nu van ons gewend zijn.”