Infrastructuur

Laatste update:

Alphabet kiest Eneco als preferred laadpaal-supplier

Leasemaatschappij Alphabet heeft in Nederland Eneco aangesteld als preferred supplier voor laadpaal-aanvragen door EV-leaserijders. Ondanks dat alleen volledig EV’s vanaf 2017 nog met lage bijtelling privé te gebruiken zijn (4 procent), verwacht Alphabet een toename van het aantal laadpaalaanvragen.

Er is een digital bestelplatform gebouwd door Eneco waar leaserijders een laadpunt kunnen bestellen. Ook de laadkosten worden door de energieleverancier geregeld. Zij hebben daarvoor een samenwerking met Multi Tank Card.

Niels Demesmaeker, manager marketing & business development bij Alphabet, legt uit dat er voorheen een versnipperd beleid was voor EV-rijders. “We sluiten nu andere leveranciers, zoals The New Motion waar we ook mee samenwerken, niet uit. Maar we kunnen met de nieuwe samenwerking met Eneco een aanbieding van A tot Z doen. We verwachten vooral veel winst te behalen in het proces dat is gestroomlijnd. We regelen niet alleen het bestelproces, maar ook de plaatsing en de afhandeling van kosten. Alleen een vergunning bij de gemeente vraagt een berijder zelf aan.”

Het gaat om een samenwerking van tenminste twee jaar. Hoeveel aanvragen zij precies verwachten af te handelen onder dit contract, durft Alphabet niet te zeggen. “Het is erg fiscaal gedreven, we verwachten zeker duizenden aanvragen. Het is daarnaast afhankelijk van wanneer welke modellen precies op de markt komen”, aldus Demesmaeker.

Leaserijders worden niet verplicht stroom van Eneco thuis af te nemen.

Door de wijzigingen in de autobelastingen voor plug-in hybrides begin dit jaar, is het marktaandeel phev’s al flink gekelderd.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Alphabet kiest Eneco als preferred laadpaal-supplier | Fleet&Mobility

Alphabet kiest Eneco als preferred laadpaal-supplier

Redactie Redactie
• Laatste update:

Er is een digital bestelplatform gebouwd door Eneco waar leaserijders een laadpunt kunnen bestellen. Ook de laadkosten worden door de energieleverancier geregeld. Zij hebben daarvoor een samenwerking met Multi Tank Card.

Niels Demesmaeker, manager marketing & business development bij Alphabet, legt uit dat er voorheen een versnipperd beleid was voor EV-rijders. “We sluiten nu andere leveranciers, zoals The New Motion waar we ook mee samenwerken, niet uit. Maar we kunnen met de nieuwe samenwerking met Eneco een aanbieding van A tot Z doen. We verwachten vooral veel winst te behalen in het proces dat is gestroomlijnd. We regelen niet alleen het bestelproces, maar ook de plaatsing en de afhandeling van kosten. Alleen een vergunning bij de gemeente vraagt een berijder zelf aan.”

Het gaat om een samenwerking van tenminste twee jaar. Hoeveel aanvragen zij precies verwachten af te handelen onder dit contract, durft Alphabet niet te zeggen. “Het is erg fiscaal gedreven, we verwachten zeker duizenden aanvragen. Het is daarnaast afhankelijk van wanneer welke modellen precies op de markt komen”, aldus Demesmaeker.

Leaserijders worden niet verplicht stroom van Eneco thuis af te nemen.

Door de wijzigingen in de autobelastingen voor plug-in hybrides begin dit jaar, is het marktaandeel phev’s al flink gekelderd.