Laatste update:

Grijs nieuws | Ruimer dan zijn voorgangers

Dankzij het MQB-platform is de Volkswagen Caddy Cargo ruimer dan zijn voorgangers.

De Volkswagen Caddy Cargo, vijfde generatie, is dankzij het nieuwe MQB-platform ruimer dan zijn voorgangers. Zo is de laadruimte 50 mm breder en 7 mm hoger, waardoor de totale laadcapaciteit is gegroeid naar 3,1 m3. Dankzij de grotere laadopening is het mogelijk om een europallet overdwars te laden. De Caddy Cargo wordt geleverd met 2.0 TDI-motoren die voldoen aan de EU6d-emissienorm. De modellen zijn leverbaar met 75 kW/102 pk (vanaf € 17.700) en de 90 kW/122 pk (vanaf € 18.700) 2.0 TDI met handgeschakelde zesversnellingsbak.

Krachtige verschijning

mercedes benzvitopower bronmercedesbenz2020Mercedes-Benz komt met de Vito Power Edition (foto: Mercedes Benz) om de marktintroductie van de nieuwste Vito extra onder de aandacht te brengen. Het model is gebaseerd op de Vito 119 CDI of Vito 124 CDI. Met maximaal 174 kW/237 pk en een koppel van 500 Newtonmeter kan de 2.0-liter turbodiesel, gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat, zijn mannetje staan, meldt de fabrikant. Sportieve designaccenten, zoals de buitenspiegelkappen en striping, maken dit model herkenbaar. De tot 30 stuks gelimiteerde bestelwagen is verkrijgbaar bij de Nederlandse VanPro Centers, vanaf 39.995 euro, exclusief btw/bpm.

Transport met brandstofcel

hyundaixcientfuelcelltruck bronhyundai2020Hyundai heeft begin oktober de eerste 7 zware vrachtauto’s met brandstofcel geleverd aan klanten in Zwitserland. Dit jaar levert het bedrijf 50 van de zogenoemde Xcient Fuell Cell Truck in Europa (foto: Hyundai). Volgens Cheol Lee, executive vice-president en head commercial vehicle division van Hyundai Motor, is de aflevering van deze trucks nog maar het begin van de doorbraak van waterstof. “We zijn van plan om ook de Noord-Amerikaanse en Chinese vrachtwagenmarkt te betreden. Zo willen we wereldwijd het gebruik van waterstof als schone energiedrager stimuleren. Want waterstof biedt eindeloos veel mogelijkheden.” De productiecapaciteit van de brandstofcel vrachtwagens groeit in 2021 naar 2.000 stuks per jaar die bestemd zijn voor de Europese, Noord-Amerikaanse en Chinese vrachtwagenmarkt. Hyundai investeert hierin een bedrag van 1,3 miljard dollar (1,1 miljard euro), aanvullend op eerdere investeringen in de ontwikkeling van een waterstof-ecosysteem.

Robuuste update

fordtransit 5t bronford2020De Ford Transit (foto: Ford) heeft een robuuste 5.0-tons uitvoering gekregen met een laadvermogen van 2.383 kg in de gesloten bestelauto variant. Het laadvermogen en de totale voertuigmassa maken de bestelauto geschikt voor zware toepassingen bij nuts- en bouwbedrijven. Daarnaast zorgt de Heavy Duty Truck (HDT) 170-pk 2.0 liter EcoBlue-dieselmotor voor een laag brandstofverbruik, aldus Ford. De dieselmotor produceert een koppel tot 390 Nanometer koppel en kan daarmee zware lasten vervoeren. De motor is gekoppeld aan handgeschakelde 6-versnellingsbak of aan een automatische 10-versnellingsbak.

Zero-emissie voertuig

schadebedrijfdubbeldamgroep wilcovandenbrand bronvanblitterswijkeco mobiliteit2020Goupil en Dubbeldam gaan samen emissievrije voertuigen ontwikkelen. Schadebedrijf Dubbeldam Groep en bestelautoleverancier Goupil ontwikkelen elektrische voertuigen voor bijvoorbeeld last-mile-delevery in binnensteden. De 100% elektrische bedrijfswagens van Goupil vormen de basis, terwijl Dubbeldam verschillende opbouwmogelijkheden kan ontwerpen, bijvoorbeeld voor de stadsreiniging of de last-mile-delevery. Volgens Van Blitterswijk Eco-Mobiliteit, de importeur van Goupil, heeft de nieuwe Goupil G6 een laadvermogen van duizend kilo en een snelheid van 80 km/u. Het voertuig is zowel verkrijgbaar met een standaard carrosserie als met tal van opbouwversies, zoals een haakarm-systeem of een vlakke, kippende laadbak. Dubbeldam is actief in schadeherstel en carrosseriebouw voor bedrijfswagens, bussen en truck, terwijl het bedrijf voor elektrische vervoer lichtgewicht opbouw realiseert. Onlangs nog opende Dubbeldam een nieuwe vestiging in Amstelveen, die geheel is gericht op schadeherstel van elektrisch vervoer (foto: Van Blitterswijk Eco-Mobiliteit)

Lees hier een interview met Wouter van Blitterswijk.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Grijs nieuws | Ruimer dan zijn voorgangers | Fleet&Mobility

Grijs nieuws | Ruimer dan zijn voorgangers

Redactie Redactie
• Laatste update:
Dankzij het MQB-platform is de Volkswagen Caddy Cargo ruimer dan zijn voorgangers.

Krachtige verschijning

mercedes benzvitopower bronmercedesbenz2020Mercedes-Benz komt met de Vito Power Edition (foto: Mercedes Benz) om de marktintroductie van de nieuwste Vito extra onder de aandacht te brengen. Het model is gebaseerd op de Vito 119 CDI of Vito 124 CDI. Met maximaal 174 kW/237 pk en een koppel van 500 Newtonmeter kan de 2.0-liter turbodiesel, gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat, zijn mannetje staan, meldt de fabrikant. Sportieve designaccenten, zoals de buitenspiegelkappen en striping, maken dit model herkenbaar. De tot 30 stuks gelimiteerde bestelwagen is verkrijgbaar bij de Nederlandse VanPro Centers, vanaf 39.995 euro, exclusief btw/bpm.

Transport met brandstofcel

hyundaixcientfuelcelltruck bronhyundai2020Hyundai heeft begin oktober de eerste 7 zware vrachtauto’s met brandstofcel geleverd aan klanten in Zwitserland. Dit jaar levert het bedrijf 50 van de zogenoemde Xcient Fuell Cell Truck in Europa (foto: Hyundai). Volgens Cheol Lee, executive vice-president en head commercial vehicle division van Hyundai Motor, is de aflevering van deze trucks nog maar het begin van de doorbraak van waterstof. “We zijn van plan om ook de Noord-Amerikaanse en Chinese vrachtwagenmarkt te betreden. Zo willen we wereldwijd het gebruik van waterstof als schone energiedrager stimuleren. Want waterstof biedt eindeloos veel mogelijkheden.” De productiecapaciteit van de brandstofcel vrachtwagens groeit in 2021 naar 2.000 stuks per jaar die bestemd zijn voor de Europese, Noord-Amerikaanse en Chinese vrachtwagenmarkt. Hyundai investeert hierin een bedrag van 1,3 miljard dollar (1,1 miljard euro), aanvullend op eerdere investeringen in de ontwikkeling van een waterstof-ecosysteem.

Robuuste update

fordtransit 5t bronford2020De Ford Transit (foto: Ford) heeft een robuuste 5.0-tons uitvoering gekregen met een laadvermogen van 2.383 kg in de gesloten bestelauto variant. Het laadvermogen en de totale voertuigmassa maken de bestelauto geschikt voor zware toepassingen bij nuts- en bouwbedrijven. Daarnaast zorgt de Heavy Duty Truck (HDT) 170-pk 2.0 liter EcoBlue-dieselmotor voor een laag brandstofverbruik, aldus Ford. De dieselmotor produceert een koppel tot 390 Nanometer koppel en kan daarmee zware lasten vervoeren. De motor is gekoppeld aan handgeschakelde 6-versnellingsbak of aan een automatische 10-versnellingsbak.

Zero-emissie voertuig

schadebedrijfdubbeldamgroep wilcovandenbrand bronvanblitterswijkeco mobiliteit2020Goupil en Dubbeldam gaan samen emissievrije voertuigen ontwikkelen. Schadebedrijf Dubbeldam Groep en bestelautoleverancier Goupil ontwikkelen elektrische voertuigen voor bijvoorbeeld last-mile-delevery in binnensteden. De 100% elektrische bedrijfswagens van Goupil vormen de basis, terwijl Dubbeldam verschillende opbouwmogelijkheden kan ontwerpen, bijvoorbeeld voor de stadsreiniging of de last-mile-delevery. Volgens Van Blitterswijk Eco-Mobiliteit, de importeur van Goupil, heeft de nieuwe Goupil G6 een laadvermogen van duizend kilo en een snelheid van 80 km/u. Het voertuig is zowel verkrijgbaar met een standaard carrosserie als met tal van opbouwversies, zoals een haakarm-systeem of een vlakke, kippende laadbak. Dubbeldam is actief in schadeherstel en carrosseriebouw voor bedrijfswagens, bussen en truck, terwijl het bedrijf voor elektrische vervoer lichtgewicht opbouw realiseert. Onlangs nog opende Dubbeldam een nieuwe vestiging in Amstelveen, die geheel is gericht op schadeherstel van elektrisch vervoer (foto: Van Blitterswijk Eco-Mobiliteit)

Lees hier een interview met Wouter van Blitterswijk.