Auto en fiscus

Laatste update:

Woon-werkverkeer wordt privé

Het wordt voor werknemers onmogelijk om nog te voldoen aan de 500 kilometergrens die nu geldt voor vrijstelling van bijtelling. De vrijstelling blijft bestaan, maar woon-werkverkeer wordt voortaan als privé aangemerkt. Dat meldt de Bovagkrant op basis van uitwerkingen van het Stabiliteitspact (ook wel Kunduz- of Lente-akkoord).

Deze maatregel moet jaarlijks voor zo’n € 300 miljoen euro aan extra belastinginkomsten zorgen. Daarbij wordt volgens de Bovagkrant er al rekening mee gehouden dat een deel van die werknemers de auto van de zaak in de ban doet.

Lees het hele artikel hier

4.500 euro
De Vereniging Auto van de Zaak (VAVDZ) heeft berekend wat de maatregelen autobezitters kosten. Volgens de VAVDZ gaat een berijder met een 500 kilometer verklaring er gemiddeld 4.500 euro per jaar netto op achteruit. Eerder berekende de ANWB dat het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding een automobilist die in zijn privéauto zakelijke kilometers maakt rond de 400 euro netto per jaar.   

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Woon-werkverkeer wordt privé | Fleet&Mobility

Woon-werkverkeer wordt privé

Redactie Redactie
• Laatste update:

Deze maatregel moet jaarlijks voor zo’n € 300 miljoen euro aan extra belastinginkomsten zorgen. Daarbij wordt volgens de Bovagkrant er al rekening mee gehouden dat een deel van die werknemers de auto van de zaak in de ban doet.

Lees het hele artikel hier

4.500 euro
De Vereniging Auto van de Zaak (VAVDZ) heeft berekend wat de maatregelen autobezitters kosten. Volgens de VAVDZ gaat een berijder met een 500 kilometer verklaring er gemiddeld 4.500 euro per jaar netto op achteruit. Eerder berekende de ANWB dat het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding een automobilist die in zijn privéauto zakelijke kilometers maakt rond de 400 euro netto per jaar.