Arval zet verdubbelaar in op mkb
Arval heeft de ambitie dit jaar het aantal leasecontracten in de zzp- en mkb-markt te verdubbelen van duizend naar tweeduizend auto’s. De leasemaatschappij verwacht de groei te realiseren met het leaseproduct ‘Arval per kilometer’.
Dat maakte de leasemaatschappij vandaag bekend.
Dick Bakker is directeur van de vorig jaar opgezette mkb-afdeling van Arval. Het mkb-leaseproduct dat een looptijd van 1 tot 72 maanden heeft. Hij verwacht de grootste groei in dit segment. “Volgende week starten we dan ook met een radiocampagne. Sinds oktober hebben we ook een callcenter dat ook van 18 tot 21 uur bereikbaar is, nadat zzp’ers en mkb’ers klaar zijn met hun dagelijkse werk.” Volgens hem kan die doelgroep ook van dezelfde diensten als grote bedrijven gebruik maken. “De focus ligt op het betalen naar gebruik en snelle service. In de nabije toekomst kunnen mkb’ers ook van een aantal innovaties die wij gaan aanbieden profiteren, waaronder een telematicaproduct”, aldus Bakker.
Arval lanceerde vorig jaar ook het mkb-shortleaseproduct Mid Term Rental.