Overig

Laatste update:

Schadeketen ABS scherpt formule aan

Schadeherstelketen ABS gaat haar netwerk van 90 leden inrichten op merkspecialisme. De komende tijd wordt geïnventariseerd welke specialismen al in de keten aanwezig zijn, en welke moeten worden toegevoegd.

"Het is ondoenlijk voor elk schadebedrijf om aan alle eisen van de diverse fabrikanten te voldoen. Vandaar dat we binnen het netwerk schades gaan doorschuiven, maar wel zo dat dit niet ten koste gaat van de doorlooptijd", aldus ABS-directeur Cees Klaassen.

"Zo kunnen de investeringen binnen de perken worden gehouden en worden terugverdiend."

Daarnaast worden de bedrijven in het netwerk strenger gecontroleerd op het naleven van de regels en processen. "Opdrachtgevers zijn veeleisender geworden, en daar moeten wij op inspelen", zegt Klaassen. Ook verwacht hij dat verzekeraars op termijn niet langer de individuele herstellers beoordelen, maar de ketens.
Om het vernieuwingsproces goed aan te sturen, wordt het managementteam uitgebreid. Er wordt momenteel gezocht naar een een marketing- en operationeel directeur. Het toekomstplan is in overleg met de leden samengesteld, benadrukt Klaassen. "Ook in de nieuwe structuur blijft ABS van de ondernemers: zij zijn de aandeelhouders van de bv."

Met de nieuwe koers verwacht ABS de komende vijf jaar een marktaandeel op te bouwen van 20% in de gestuurde schadestroom. Nu is dat 15%.

 

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Schadeketen ABS scherpt formule aan | Fleet&Mobility

Schadeketen ABS scherpt formule aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

"Het is ondoenlijk voor elk schadebedrijf om aan alle eisen van de diverse fabrikanten te voldoen. Vandaar dat we binnen het netwerk schades gaan doorschuiven, maar wel zo dat dit niet ten koste gaat van de doorlooptijd", aldus ABS-directeur Cees Klaassen.

"Zo kunnen de investeringen binnen de perken worden gehouden en worden terugverdiend."

Daarnaast worden de bedrijven in het netwerk strenger gecontroleerd op het naleven van de regels en processen. "Opdrachtgevers zijn veeleisender geworden, en daar moeten wij op inspelen", zegt Klaassen. Ook verwacht hij dat verzekeraars op termijn niet langer de individuele herstellers beoordelen, maar de ketens.
Om het vernieuwingsproces goed aan te sturen, wordt het managementteam uitgebreid. Er wordt momenteel gezocht naar een een marketing- en operationeel directeur. Het toekomstplan is in overleg met de leden samengesteld, benadrukt Klaassen. "Ook in de nieuwe structuur blijft ABS van de ondernemers: zij zijn de aandeelhouders van de bv."

Met de nieuwe koers verwacht ABS de komende vijf jaar een marktaandeel op te bouwen van 20% in de gestuurde schadestroom. Nu is dat 15%.