Auto en fiscus

Laatste update:

`Geen controle, wel 130 km/u aub`

Als het aan de leden van de Vereniging Auto van de Zaak (VAvdZ) ligt, komt er geen trajectcontrole op de A2 en gaat de maximum snelheid op dit stuk snelweg omhoog van 100 naar 130 kilometer per uur. Dat is de weinig verrassende uitkomst van een onderzoek dat de VAvdZ uitvoerde onder zakelijke automobilisten.

Van de respondenten zegt 89% tegen de trajectcontrole op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam te zijn. En 77% van de zakelijk rijders zegt de controle wel acceptabel te vinden als de maximum snelheid omhoog gaat. Tachtig procent van hen vindt dat er op dit stuk A2 best 130 kilometer per uur kan worden gereden. Twintig procent vindt 120 km/u genoeg.

Om toestemming te krijgen van omwonenden voor verbreding van de A2 is destijds de afspraak gemaakt dat de maximum snelheid 100 km/u zou worden om geluidsoverlast en luchtvervuiling te verminderen. Om deza afspraak na te komen start het Landelijk Parket Team Verkeer op 23 juli een permanente trajectcontrole tussen Holendrecht en Maarssen. De VAvdZ is op internet een petitie tegen de controle gestart die ze na de zomer aan minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu wil aanbieden.

Wat vindt u van de trajectcontrole en maximum snelheid van 100 km/u op de A2? Word lid van de Fleetmotive Linkedin Group en discussieer mee.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
`Geen controle, wel 130 km/u aub` | Fleet&Mobility

`Geen controle, wel 130 km/u aub`

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van de respondenten zegt 89% tegen de trajectcontrole op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam te zijn. En 77% van de zakelijk rijders zegt de controle wel acceptabel te vinden als de maximum snelheid omhoog gaat. Tachtig procent van hen vindt dat er op dit stuk A2 best 130 kilometer per uur kan worden gereden. Twintig procent vindt 120 km/u genoeg.

Om toestemming te krijgen van omwonenden voor verbreding van de A2 is destijds de afspraak gemaakt dat de maximum snelheid 100 km/u zou worden om geluidsoverlast en luchtvervuiling te verminderen. Om deza afspraak na te komen start het Landelijk Parket Team Verkeer op 23 juli een permanente trajectcontrole tussen Holendrecht en Maarssen. De VAvdZ is op internet een petitie tegen de controle gestart die ze na de zomer aan minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu wil aanbieden.

Wat vindt u van de trajectcontrole en maximum snelheid van 100 km/u op de A2? Word lid van de Fleetmotive Linkedin Group en discussieer mee.