Mobiliteitsoplossingen

Laatste update:

Mobility Mixx groeit vooral dankzij overheidstender

Het aantal kilometers dat met een mobiliteitskaart van Mobility Mixx, het mobiliteitsbedrijf dat onderdeel is van Leaseplan, is afgelegd, is met een kwart gestegen naar ruim 500 miljoen kilometers door 120 duizend kaarthouders. In 2010 waren het nog 50 miljoen kilometers. Het aantal kilometers dat met deelauto`s van het bedrijf is aflegd, bleef nagenoeg gelijk op 7,5 miljoen kilometer. 

Dat meldt Mobility Mixx vandaag.

Vooral een gewonnen miljoenentender van de Rijkoverheid, waardoor sinds 2014 de diverse departementen gefaseerd overstapten op de mobiliteitskaarten Mobility Mixx, heeft bijgedragen aan de groei. De vraag naar zakelijk autodelen nam volgens Mobility Mixx het afgelopen jaar met 42 procent toe. Sammsamm, het zakelijk autodeelconcept van Mobility Mixx, is volgens managing director Paul Wessels een belangrijke motor geweest achter deze toename. “Ik durf te zeggen dat we nu de grootste speler zijn op het gebied van zakelijk autodelen.” De deelauto’s van het bedrijf legden afgelopen jaar 7,5 miljoen kilometers af. Toch zijn dat er 100 duizend minder dan in 2013, toen er 7,6 miljoen deelauto-kilometers werden gereden. In 2015 zijn er 50 duizend deelautoritten gemaakt van gemiddeld 150 kilometer. “We merken dat het gemiddeld aantal kilometers per rit daalt. Er worden kortere ritten gereden met de deelauto’s. Vanaf 2012 is het aantal deelauto’s met 450 stabiel. In de tweede helft van 2015 hebben we daar groei zien ontstaan en het jaar is afgesloten met 650 auto’s. Dat heeft alles te maken met de lancering van Sammsamm in maart 2015. De impact van het gebruik zien we nu nog niet terug in het aantal gereden kilometers, maar dat verwachten we wel in 2016, we voorspellen een verdubbeling van de inzet van deelauto’s`, aldus Wessels.

De tender van Rijksoverheid ging voor Mobility Mixx in eerste instantie vooral om mobiliteitskaarten, vertelt Wessels. “Nu komen ook orders voor deelauto’s binnen. Zo hebben we het ministerie van Infrastructuur en Milieu al voorzien van deelauto’s en gaan we het concept nu uitrollen bij de Belastingdienst.”

Een deelautoconcept is volgens Wessels vooral een alternatief voor bedrijven die willen snoeien in het aantal leaseauto’s. “We verwachten in 2016 een verdere toename in de vraag naar alternatieve mobiliteitsdiensten en vooral op het terrein van zakelijk autodelen. Steeds meer bedrijven zijn actief op zoek naar mogelijkheden om het eigen wagenpark te verschonen en te verkleinen.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Mobility Mixx groeit vooral dankzij overheidstender | Fleet&Mobility

Mobility Mixx groeit vooral dankzij overheidstender

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Mobility Mixx vandaag.

Vooral een gewonnen miljoenentender van de Rijkoverheid, waardoor sinds 2014 de diverse departementen gefaseerd overstapten op de mobiliteitskaarten Mobility Mixx, heeft bijgedragen aan de groei. De vraag naar zakelijk autodelen nam volgens Mobility Mixx het afgelopen jaar met 42 procent toe. Sammsamm, het zakelijk autodeelconcept van Mobility Mixx, is volgens managing director Paul Wessels een belangrijke motor geweest achter deze toename. “Ik durf te zeggen dat we nu de grootste speler zijn op het gebied van zakelijk autodelen.” De deelauto’s van het bedrijf legden afgelopen jaar 7,5 miljoen kilometers af. Toch zijn dat er 100 duizend minder dan in 2013, toen er 7,6 miljoen deelauto-kilometers werden gereden. In 2015 zijn er 50 duizend deelautoritten gemaakt van gemiddeld 150 kilometer. “We merken dat het gemiddeld aantal kilometers per rit daalt. Er worden kortere ritten gereden met de deelauto’s. Vanaf 2012 is het aantal deelauto’s met 450 stabiel. In de tweede helft van 2015 hebben we daar groei zien ontstaan en het jaar is afgesloten met 650 auto’s. Dat heeft alles te maken met de lancering van Sammsamm in maart 2015. De impact van het gebruik zien we nu nog niet terug in het aantal gereden kilometers, maar dat verwachten we wel in 2016, we voorspellen een verdubbeling van de inzet van deelauto’s`, aldus Wessels.

De tender van Rijksoverheid ging voor Mobility Mixx in eerste instantie vooral om mobiliteitskaarten, vertelt Wessels. “Nu komen ook orders voor deelauto’s binnen. Zo hebben we het ministerie van Infrastructuur en Milieu al voorzien van deelauto’s en gaan we het concept nu uitrollen bij de Belastingdienst.”

Een deelautoconcept is volgens Wessels vooral een alternatief voor bedrijven die willen snoeien in het aantal leaseauto’s. “We verwachten in 2016 een verdere toename in de vraag naar alternatieve mobiliteitsdiensten en vooral op het terrein van zakelijk autodelen. Steeds meer bedrijven zijn actief op zoek naar mogelijkheden om het eigen wagenpark te verschonen en te verkleinen.”