Mobiliteitsoplossingen

Laatste update:

Chargepoint neemt EV-laadleverancier Has-to-be over

Pasquale Romano, president en ceo van Chargepoint, verwacht dat beide bedrijven verder kunnen doorgroeien. (Foto: Chargepoint)

Het Amerikaanse laadbedrijf Chargepoint heeft het Europese softwareplatform voor EV-laden, Has-to-be, overgenomen voor 250 miljoen euro. Zo maakt het bedrijf vandaag bekend. De transactie zal naar verwachting dit jaar worden afgerond.

“Als gevestigde leider in Noord-Amerika is het van cruciaal belang voor onze groeistrategie om te blijven investeren in Europa”, aldus Pasquale Romano, president en ceo van Chargepoint. Chargepoint is samen met EVBox, waarmee het zijn laadnetwerk heeft verbonden, wereldwijd één van de grotere aanbieders van laadpalen. Het bedrijf heeft ruim 115 duizend laadpalen in bezit.

Has-to-be werd in 2013 opgericht en biedt EV-laadoplossingen: van de exploitatie van laadinfrastructuur tot end-to-end beheer van mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf is actief in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en heeft zijn hoofdkantoor in Duitsland. Has-to-be telt 40 duizend laadpunten en 250 laadpunten via open roamingovereenkomsten, zo meldt het persbericht. Autofabrikant Volkswagen is investeerder in Has-to-be. “Samen met Charge Point zullen we nog verder opschalen naarmate de markt blijft groeien”, aldus Martin Klässer, mede-oprichter en ceo van Has-to-be.

Chargepoint maakt ook deel uit van ChargeUp Europe, een alliantie die de laadinfrastructuur in Europe wil bevorderen.

Chargepoint neemt EV-laadleverancier Has-to-be over | Fleet&Mobility

Chargepoint neemt EV-laadleverancier Has-to-be over

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Pasquale Romano, president en ceo van Chargepoint, verwacht dat beide bedrijven verder kunnen doorgroeien. (Foto: Chargepoint)

“Als gevestigde leider in Noord-Amerika is het van cruciaal belang voor onze groeistrategie om te blijven investeren in Europa”, aldus Pasquale Romano, president en ceo van Chargepoint. Chargepoint is samen met EVBox, waarmee het zijn laadnetwerk heeft verbonden, wereldwijd één van de grotere aanbieders van laadpalen. Het bedrijf heeft ruim 115 duizend laadpalen in bezit.

Has-to-be werd in 2013 opgericht en biedt EV-laadoplossingen: van de exploitatie van laadinfrastructuur tot end-to-end beheer van mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf is actief in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en heeft zijn hoofdkantoor in Duitsland. Has-to-be telt 40 duizend laadpunten en 250 laadpunten via open roamingovereenkomsten, zo meldt het persbericht. Autofabrikant Volkswagen is investeerder in Has-to-be. “Samen met Charge Point zullen we nog verder opschalen naarmate de markt blijft groeien”, aldus Martin Klässer, mede-oprichter en ceo van Has-to-be.

Chargepoint maakt ook deel uit van ChargeUp Europe, een alliantie die de laadinfrastructuur in Europe wil bevorderen.