Leasing en verhuur

Laatste update:

Mistergreen lanceert sale&leaseback voor Model 3

Mark Schreurs (l.) en Florian Minderop (r.) zijn de oprichters van Mistergreen. (Foto: Mistergreen Electric Lease)

Leasemaatschappij Mistergreen introduceert een sale- en leasebackconstructie om ondernemers te ondersteunen gedurende de coronacrisis.

Om ondernemers te steunen in crisistijd, heeft leasemaatschappij Mistergreen een sale&leasebackconstructie geïntroduceerd. Deze constructie geldt alleen voor de Model 3. “Dat is een courant model, waar wij als Tesla-leasespecialist ook veel ervaring mee hebben”, aldus Mistergreen-directeur Mark Schreurs.

Een ondernemer die een Model 3 op zijn naam heeft staan, kan deze verkopen aan Mistergreen en weer terug leasen. Op basis van de specificaties van de auto wordt een taxatie gedaan (via Autotelex) en krijgt de ondernemer een full operational lease voorstel. Ook wordt er een financiële check gedaan. Schreurs denkt dat er in totaal tienduizend Models 3 op eigen naam staan. Die zouden dus voor deze constructie in aanmerking kunnen komen. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen “voldoende kapitaal achter de hand” om dit te financieren.

Mistergreen lanceert sale&leaseback voor Model 3 | Fleet&Mobility

Mistergreen lanceert sale&leaseback voor Model 3

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Mark Schreurs (l.) en Florian Minderop (r.) zijn de oprichters van Mistergreen. (Foto: Mistergreen Electric Lease)

Om ondernemers te steunen in crisistijd, heeft leasemaatschappij Mistergreen een sale&leasebackconstructie geïntroduceerd. Deze constructie geldt alleen voor de Model 3. “Dat is een courant model, waar wij als Tesla-leasespecialist ook veel ervaring mee hebben”, aldus Mistergreen-directeur Mark Schreurs.

Een ondernemer die een Model 3 op zijn naam heeft staan, kan deze verkopen aan Mistergreen en weer terug leasen. Op basis van de specificaties van de auto wordt een taxatie gedaan (via Autotelex) en krijgt de ondernemer een full operational lease voorstel. Ook wordt er een financiële check gedaan. Schreurs denkt dat er in totaal tienduizend Models 3 op eigen naam staan. Die zouden dus voor deze constructie in aanmerking kunnen komen. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen “voldoende kapitaal achter de hand” om dit te financieren.