Mobiliteitsoplossingen

Laatste update:

Kia EV6 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar

Foto: Kia

De Kia EV6 is door de Vereniging Zakelijke Rijders uitgeroepen tot EV van het Jaar. Er zijn dit jaar 36 merken en 67 modellen beoordeeld.

De EV6 volgt de Volkswagen ID.3 op. De VZR heeft de verkiezing opgedeeld in drie segmenten. In het middensegment ging de titel naar de Fiat 500-e, die de tweeling Opel Corsa-e en Peugeot e-208 voorbleef. Bij het hoge segment pakte de EV6 de eerste prijs, gevolgd door de Skoda Enyaq en Tesla Model 3. In het topsegment was het Audi dat met e-Tron bovenaan eindigde. De Porsche Taycan en BMW iX eindigden ook op het podium. De EV6 werd de overall winnaar.

VZR reikt de EV van het jaar voor de vierde keer uit. Alle uitvoeringen zijn op basis van negen criteria beoordeeld. Beoordelingscriteria van de EV van het Jaar zijn: actieradius, laadsnelheid, beschikbaarheid, verkoopaantallen, trekgewicht, prijs, gebruiksgemak, rijeigenschappen en leasetarief. 

De jury bestaat uit Martin Huisman (VZR), Damiaan Hage (AutoWeek), Bart Fick (Eneco eMobility), Maartje van Tongeren (LeasePlan Nederland) en Niek Schenk (AD). De jury bepaalt de criteria van de verkiezing, de overall winnaar en de weging van de verschillende criteria. Door de weging worden accenten gelegd waardoor er onder andere rekening gehouden wordt met de actuele uitdagingen zoals het wereldwijde chiptekort en het effect daarvan op de levertijden, schrijft VZR. 

Kia EV6 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar | Fleet&Mobility

Kia EV6 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Kia

De EV6 volgt de Volkswagen ID.3 op. De VZR heeft de verkiezing opgedeeld in drie segmenten. In het middensegment ging de titel naar de Fiat 500-e, die de tweeling Opel Corsa-e en Peugeot e-208 voorbleef. Bij het hoge segment pakte de EV6 de eerste prijs, gevolgd door de Skoda Enyaq en Tesla Model 3. In het topsegment was het Audi dat met e-Tron bovenaan eindigde. De Porsche Taycan en BMW iX eindigden ook op het podium. De EV6 werd de overall winnaar.

VZR reikt de EV van het jaar voor de vierde keer uit. Alle uitvoeringen zijn op basis van negen criteria beoordeeld. Beoordelingscriteria van de EV van het Jaar zijn: actieradius, laadsnelheid, beschikbaarheid, verkoopaantallen, trekgewicht, prijs, gebruiksgemak, rijeigenschappen en leasetarief. 

De jury bestaat uit Martin Huisman (VZR), Damiaan Hage (AutoWeek), Bart Fick (Eneco eMobility), Maartje van Tongeren (LeasePlan Nederland) en Niek Schenk (AD). De jury bepaalt de criteria van de verkiezing, de overall winnaar en de weging van de verschillende criteria. Door de weging worden accenten gelegd waardoor er onder andere rekening gehouden wordt met de actuele uitdagingen zoals het wereldwijde chiptekort en het effect daarvan op de levertijden, schrijft VZR.