Personenauto's

Laatste update:

‘Gemiddelde deelautoklant is niet zo jong’

Van de deelautoklanten is de helft 25 tot 44 jaar oud. De gemiddelde klant is daarmee niet zo jong als wordt verondersteld. Ook bij Car2go, een concept dat zich in communicatie en autokeuze sterk op jongeren lijkt te richten, zijn klanten vooral in de groep tussen 25 en 45 jaar te vinden. Dat meldt VWE op basis van eigen onderzoek.

De deelautovloot in Nederland bestaat voor een deel uit de vloten van bedrijven als Greenwheels, Car2go en Connectcar, die b2c-delen. Daarbij gaat het in totaal om ongeveer 2.450 auto’s in Nederland. Deze vloten zijn afgelopen jaren opgebouwd maar groeien nu nauwelijks meer. De overige deelauto’s zijn voor het merendeel auto’s van particulieren, die via platforms als Snappcar en Mywheels gedeeld worden met anderen. Dit fenomeen groeit wel, zo is te lezen in de whitepaper van VWE.

De opkomst van deelauto’s zou betekenen dat er minder vraag is naar auto’s, maar vooralsnog is het deelauto-effect beperkt en speelt dit vooral in de steden Amsterdam en Utrecht.

VWE deed onderzoek naar het autobezit onder jongeren in Nederland en de invloed van deelauto`s.

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
‘Gemiddelde deelautoklant is niet zo jong’ | Fleet&Mobility

‘Gemiddelde deelautoklant is niet zo jong’

Redactie Redactie
• Laatste update:

De deelautovloot in Nederland bestaat voor een deel uit de vloten van bedrijven als Greenwheels, Car2go en Connectcar, die b2c-delen. Daarbij gaat het in totaal om ongeveer 2.450 auto’s in Nederland. Deze vloten zijn afgelopen jaren opgebouwd maar groeien nu nauwelijks meer. De overige deelauto’s zijn voor het merendeel auto’s van particulieren, die via platforms als Snappcar en Mywheels gedeeld worden met anderen. Dit fenomeen groeit wel, zo is te lezen in de whitepaper van VWE.

De opkomst van deelauto’s zou betekenen dat er minder vraag is naar auto’s, maar vooralsnog is het deelauto-effect beperkt en speelt dit vooral in de steden Amsterdam en Utrecht.

VWE deed onderzoek naar het autobezit onder jongeren in Nederland en de invloed van deelauto`s.