Personenauto's

Laatste update:

‘Meerderheid medewerkers geïnteresseerd in mobiliteitsbudget’

Onder alle Europese landen is de interesse in een mobiliteitsbudget onder Nederlandse en Belgische werknemers het grootst. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Frost & Sullivan, dat werd gepresenteerd tijdens het jaarlijkse automotive event van het bedrijf.

In Nederland staat 59 procent van de werknemers positief tegenover een mobiliteitsbudget en in België is dat zelfs 62 procent. Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk volgen met respectievelijk 51, 47 en 54 procent.

In het onderzoeksrapport worden ook enkele fleetmanagers aan het woord gelaten, en die zijn niet onverdeeld positief over de mobiliteitsoplossingen van hun leveranciers. Zo zegt de fleetmanager van Orange: “Ik vraag onze leveranciers al vijf jaar om met een geïntegreerde mobiliteitsoplossing te komen. Ik wacht nog steeds.”

Reed Elsevier werkt met incentives om het gedrag van zijn internationaal werkzame medewerkers te veranderen: “We proberen onze mensen te stimuleren om de trein te pakken in plaats van het vliegtuig door ze een eersteklas ticket te geven”, aldus de fleetmanager van het bedrijf.

Vooral zakelijk autodelen heeft veel potentie in de toekomst als mobiliteitsoplossing, zo blijkt uit hetzelfde onderzoek. Een shuttle service wordt het laagst gewaardeerd. In de Green Deal Autodelen is onlangs door dertig partijen afgesproken zich in te zetten om in 2018 100 duizend deelauto`s op de weg te hebben

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
‘Meerderheid medewerkers geïnteresseerd in mobiliteitsbudget’ | Fleet&Mobility

‘Meerderheid medewerkers geïnteresseerd in mobiliteitsbudget’

Redactie Redactie
• Laatste update:

In Nederland staat 59 procent van de werknemers positief tegenover een mobiliteitsbudget en in België is dat zelfs 62 procent. Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk volgen met respectievelijk 51, 47 en 54 procent.

In het onderzoeksrapport worden ook enkele fleetmanagers aan het woord gelaten, en die zijn niet onverdeeld positief over de mobiliteitsoplossingen van hun leveranciers. Zo zegt de fleetmanager van Orange: “Ik vraag onze leveranciers al vijf jaar om met een geïntegreerde mobiliteitsoplossing te komen. Ik wacht nog steeds.”

Reed Elsevier werkt met incentives om het gedrag van zijn internationaal werkzame medewerkers te veranderen: “We proberen onze mensen te stimuleren om de trein te pakken in plaats van het vliegtuig door ze een eersteklas ticket te geven”, aldus de fleetmanager van het bedrijf.

Vooral zakelijk autodelen heeft veel potentie in de toekomst als mobiliteitsoplossing, zo blijkt uit hetzelfde onderzoek. Een shuttle service wordt het laagst gewaardeerd. In de Green Deal Autodelen is onlangs door dertig partijen afgesproken zich in te zetten om in 2018 100 duizend deelauto`s op de weg te hebben