Infrastructuur

Tango start eigen laadpaalnetwerk

Tango gaat laadpalen plaatsen. (Foto: Tango)

Op de eigen tankstations, maar ook op parkeerplekken van winkelcentra, bedrijven of bij zakelijke berijders thuis wil Tango laadpalen gaan plaatsen.

Onder de naam Tango electric lanceert tankstationhouder Tango een laadnetwerk voor elektrisch rijden. Dat meldt het bedrijf vandaag. Inmiddels is het onbemande tankstation van Harderwijk sinds begin maart uitgerust met twee snelladers. Volgens Tango moeten de laadpalen een integraal onderdeel worden van het aanbod op de tankstations. Tango kwam in 2000 op de Nederlandse markt met onbemande tankstations en telt er nu 196.

Met Tango electric wil het bedrijf ook zakelijke rijders en fleetmanagers bedienen, onder andere met een online portal, gecombineerd met een aanbod van AC-laders en andere services. Tango installeert dan de laadpalen op zakelijke locaties en bij de EV-rijders thuis.

Daarnaast wil tango stand-alone laders op allerlei locaties gaan plaatsen, in samenwerking met retail en bedrijven. “We beseffen dat EV-rijders niet alleen op tankstations komen om hun auto op te laden. Om het onze klanten zo makkelijk mogelijk te maken, kunnen ze ook op andere locaties terecht voor een Tango-lader”, aldus Sven Dochex, director sustainable Fuels bij Q8, het moederbedrijf van Tango. Het bedrijf wil zich steeds meer profileren als een mobiliteitspartner en werd eerder al aandeelhouder van Snappcar.

Q8 is sinds 2017 actief in e-mobiliteit met snelladers op diverse stations in België, in samenwerking met Ionity. Sinds vorig jaar kwamen daar de eerste ultrasnelladers bij langs de Belgische snelwegen. 

Tango start eigen laadpaalnetwerk | Fleet&Mobility

Tango start eigen laadpaalnetwerk

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Tango gaat laadpalen plaatsen. (Foto: Tango)

Onder de naam Tango electric lanceert tankstationhouder Tango een laadnetwerk voor elektrisch rijden. Dat meldt het bedrijf vandaag. Inmiddels is het onbemande tankstation van Harderwijk sinds begin maart uitgerust met twee snelladers. Volgens Tango moeten de laadpalen een integraal onderdeel worden van het aanbod op de tankstations. Tango kwam in 2000 op de Nederlandse markt met onbemande tankstations en telt er nu 196.

Met Tango electric wil het bedrijf ook zakelijke rijders en fleetmanagers bedienen, onder andere met een online portal, gecombineerd met een aanbod van AC-laders en andere services. Tango installeert dan de laadpalen op zakelijke locaties en bij de EV-rijders thuis.

Daarnaast wil tango stand-alone laders op allerlei locaties gaan plaatsen, in samenwerking met retail en bedrijven. “We beseffen dat EV-rijders niet alleen op tankstations komen om hun auto op te laden. Om het onze klanten zo makkelijk mogelijk te maken, kunnen ze ook op andere locaties terecht voor een Tango-lader”, aldus Sven Dochex, director sustainable Fuels bij Q8, het moederbedrijf van Tango. Het bedrijf wil zich steeds meer profileren als een mobiliteitspartner en werd eerder al aandeelhouder van Snappcar.

Q8 is sinds 2017 actief in e-mobiliteit met snelladers op diverse stations in België, in samenwerking met Ionity. Sinds vorig jaar kwamen daar de eerste ultrasnelladers bij langs de Belgische snelwegen.