Infrastructuur Overig

Laatste update:

Chargepoint meldt opnieuw nettoverlies

Het nettoverlies van Chargepoint is dit kwartaal in totaal 92,7 miljoen dollar (foto: Chargepoint)

Chargepoint, het Amerikaanse laadpaalbedrijf met een laadnetwerk voor elektrische auto’s in Noord-Amerika en Europa heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een omzet van 108,6 miljoen dollar gedraaid, dat is een groei van 92 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De brutomarge is wel gedaald met 2 procent naar 17 procent. Deze daling is volgens het bedrijf met name veroorzaakt door verstoringen in toeleveringsketens die resulteerden in hogere kosten.

Het nettoverlies van Chargepoint is dit kwartaal in totaal 92,7 miljoen dollar, een stijging ten opzichte van Q2 van vorig jaar, waarin het nettoverlies nog 84,9 miljoen was. Daarnaast bedroegen de liquide middelen in de vorm van cash en korte termijninvesteringen 471,9 miljoen dollar per 31 juli 2022.

Chargepoint meldt opnieuw nettoverlies | Fleet&Mobility

Chargepoint meldt opnieuw nettoverlies

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Het nettoverlies van Chargepoint is dit kwartaal in totaal 92,7 miljoen dollar (foto: Chargepoint)

Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De brutomarge is wel gedaald met 2 procent naar 17 procent. Deze daling is volgens het bedrijf met name veroorzaakt door verstoringen in toeleveringsketens die resulteerden in hogere kosten.

Het nettoverlies van Chargepoint is dit kwartaal in totaal 92,7 miljoen dollar, een stijging ten opzichte van Q2 van vorig jaar, waarin het nettoverlies nog 84,9 miljoen was. Daarnaast bedroegen de liquide middelen in de vorm van cash en korte termijninvesteringen 471,9 miljoen dollar per 31 juli 2022.