Mobiliteitsoplossingen

Laatste update:

ID.3 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar

Foto: Shutterstock

De Volkswagen ID.3 is door de Vereniging Zakelijke Rijders uitgeroepen tot EV van het Jaar. 

De ID.3 volgt hiermee de Tesla Model 3 op. 

De VZR heeft de verkiezing opgedeeld in drie segmenten. Bij de EV’s tot 40 duizend euro won de ID.3. De Tesla Model 3 was de beste bij de categorie 40-70 duizend en de Audi E-tron won bij de categorie boven de 70 duizend euro. De ID.3 werd de overall winnaar. 

VZR reikt de EV van het jaar voor de derde keer uit en net als vorig jaar is het aantal auto’s dat meedingt sterk gegroeid. Er werden 23 merken, 32 modellen met 52 verschillende uitvoeringen op basis van negen criteria beoordeeld. Beoordelingscriteria van de EV van het Jaar zijn: actieradius, laadsnelheid, beschikbaarheid, verkoopaantallen, trekgewicht, prijs, gebruiksgemak, rijeigenschappen en leasetarief. 

Er is niet gekeken naar (de hoeveelheid) storingen die er zijn bij de modellen. De ID.3 kent een alles behalve vlekkeloze introductie. Volgens VW-dealers zijn er bij ongeveer vijf procent van de in Nederland geleverde ID.3’s problemen met de software. Het is volgens importeur Pon wachten op de eerste grote software-updates. Daarna zouden de meeste problemen verholpen moeten zijn. 

ID.3 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar | Fleet&Mobility

ID.3 wint VZR-verkiezing EV van het Jaar

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

De ID.3 volgt hiermee de Tesla Model 3 op. 

De VZR heeft de verkiezing opgedeeld in drie segmenten. Bij de EV’s tot 40 duizend euro won de ID.3. De Tesla Model 3 was de beste bij de categorie 40-70 duizend en de Audi E-tron won bij de categorie boven de 70 duizend euro. De ID.3 werd de overall winnaar. 

VZR reikt de EV van het jaar voor de derde keer uit en net als vorig jaar is het aantal auto’s dat meedingt sterk gegroeid. Er werden 23 merken, 32 modellen met 52 verschillende uitvoeringen op basis van negen criteria beoordeeld. Beoordelingscriteria van de EV van het Jaar zijn: actieradius, laadsnelheid, beschikbaarheid, verkoopaantallen, trekgewicht, prijs, gebruiksgemak, rijeigenschappen en leasetarief. 

Er is niet gekeken naar (de hoeveelheid) storingen die er zijn bij de modellen. De ID.3 kent een alles behalve vlekkeloze introductie. Volgens VW-dealers zijn er bij ongeveer vijf procent van de in Nederland geleverde ID.3’s problemen met de software. Het is volgens importeur Pon wachten op de eerste grote software-updates. Daarna zouden de meeste problemen verholpen moeten zijn.